VÍDEO | Diversos morts en un tiroteig en una escola d'Àustria

El presumpte autor dels trets seria un estudiant del centre, que posteriorment a l'atac, podria haver-se suïcidat

10 de juny de 2025 a les 12:07h

Un tràgic succés ha colpit la ciutat de Graz, al sud-est d’Àustria, després que s’hagin produït diversos trets en un institut d’educació secundària de la localitat. Els fets han tingut lloc poc abans de les 10 del matí, i segons fonts oficials, almenys vuit persones han mort i diverses més han resultat ferides de gravetat, tot i que es creu que podria haver-hi més víctimes mortals.

El presumpte autor dels trets seria un estudiant del centre, que hauria entrat armat i disparat contra companys i professors en dues aules abans de fugir cap als lavabos, on ha estat trobat mort. Segons ha transcendit, podria haver-se suïcidat després de cometre l’atac. Algunes informacions apunten que el jove, menor d’edat, hauria estat víctima d’assetjament escolar.

La policia ha desplegat immediatament un ampli dispositiu de seguretat, incloent-hi unitats especials i helicòpters, i ha acordonat la zona al voltant del carrer. L’operació continua en marxa mentre els agents registren l’edifici a la recerca de proves i possibles testimonis. La situació ha estat descrita com "molt confusa" per les autoritats, que mantenen oberta la investigació.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit