Ryanair indemnitza amb 5.000 euros una passatgera que va patir cremades greus per un cafè bullint

La dona, titulada en infermeria, va quedar totalment indignada per la falta de formació en primers auxilis de la tripulació

15 de gener de 2026 a les 14:27h

Una turista anglesa ha estat indemnitzada amb 5.000 euros després de patir cremades greus en un trajecte amb destí Mallorca. El vol procedent de Bournemouth anava amb total normalitat fins que la víctima va demanar un cafè. 

Tal com ha recollit El Periódico, l'auxiliar de vol va entregar-li la beguda, però va explicar-li que no quedaven tapes pel got. Pocs minuts després, la taula plegable va tancar-se i la passatgera va patir cremades greus a causa del café bullint. "Les taules inestables dels avions de Ryanair no són aptes per l'ús que li donen", declarava la dona. 

Denise Elliott: "Em vaig quedar sense paraules. Pensava que la tripulació tindria formació en primers auxilis"

Afortunadament, Denise Elliott, qui viatjava acompanyada amb amics, té la titulació d'infermeria, un factor que va ser crucial perquè els auxiliars de l'avió no tenien coneixements de primers auxilis. A més, l'afectada va assegurar que ella no va ser la responsable de l'accident: "Si ho hagués llençat jo no l'hauria fet a sobre meu, sinó que l'hauria llençat a un costat". 

La dona va demanar una compresa freda, complint amb els protocols sanitaris, però la tripulació va informar-la que no en tenien cap a l'avió. En el seu lloc, els treballadors van oferir-li un paper de cuina sec, la qual cosa va indignar a la víctima. "Em vaig quedar sense paraules. Pensava que la tripulació tindria formació en primers auxilis, però evidentment no era així", va explicar. Per sort, algú va entregar-li un gel especial per cremades, però després d'una primera aplicació van retirar-li perquè "havia de ser-hi a la farmaciola". 

Una vegada van arribar al seu destí, Elliott no va dubtar a denunciar a Ryanair, encara que la companyia va assegurar que no tenia cap responsabilitat. Tot i això, abans de l'inici de la vista oral, totes dues parts van arribar a un acord econòmic que assolia els 5.000 euros. D'aquesta forma, l'advocada de la víctima va explicar al Daily Mail que en moltes ocasions és difícil enfrontar-se a una gran empresa, però això no significa que no es pugui guanyar el judici i va reconèixer que no es tractava d'un cas aïllat.