Rescaten una turista espanyola atrapada en una piràmide d'Egipte

La dona va quedar ferida en una rampa de fusta inclinada, a 80 metres de profunditat i amb poc oxigen

21 d'octubre de 2025 a les 09:34h

Equips d'emergències egipcis van aconseguir rescatar una turista espanyola que va quedar atrapada amb una fractura al peu dins de la piràmide esglaonada de Djoser, a Dahshur, a 40 quilòmetres al sud del Caire, en una operació que va desafiar les complexitats arquitectòniques d'aquesta construcció mil·lenària, han informat aquest dilluns fonts.

L'emergència va tenir lloc diumenge quan una trucada al número 123 va alertar sobre una persona ferida a prop de la piràmide, va informar en un comunicat l'Organització d'Ambulàncies d'Egipte, que va afirmar que el vehicle sanitari "va arribar ràpidament al lloc".

Segons la nota, els paramèdics  Ahmed Ali Hamouda i Ali Hassan Abdel Majeed van sentir “crits d'auxili provinents de l'entrada”, situada a pocs metres del terra, i en arribar a l'accés del monument van descobrir que la turista estava ferida a l'interior de la piràmide.

La dona es trobava a uns 80 metres de profunditat, en una rampa de fusta amb un angle de 26 graus, i per arribar-hi havien de baixar per un estret passatge, d'un metre d'ample i alt, on “la falta d'oxigen” era un altre element que va complicar el rescat.

"Després de baixar fins a la turista, acompanyada pel seu marit, els paramèdics van immobilitzar el peu fracturat utilitzant una taula rígida i un cinturó d'aranya", va afegir l'organització sanitària, que va reconèixer la col·laboració dels guàrdies de la piràmide per iniciar l'ascens per extreure-la.
 

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual
Veure biografia
El més llegit