Roma vol cobrar als turistes que visitin la Fontana di Trevi

La proposta, que encara s'està estudiant, podria entrar en vigor a partir del desembre vinent

13 de setembre de 2024 a les 12:12h

Roma, ciutat massificada de turistes en qualsevol moment de l'any, s'uneix a Venècia, Cinque Terre o moltes altres regions d'Itàlia, com a ciutat que busca una nova manera de regular aquest turisme de masses.

Veure de prop la Fontana di Trevi, apreciada per a turistes de tot el món, i complir amb la tradició de llançar una moneda, costarà 2 euros als seus més de 10.000 visitants diaris.

La famosa font es podrà continuar veient de manera gratuïta des de lluny, però qui desitgi baixar els graons, observar-la de prop i llançar una moneda haurà de reservar una entrada de 2 euros, excepte els romans, per als qui continuarà sent gratuïta.

L'inesperat anunci del regidor de Turisme de Roma, Alessandro Onorato, ha aixecat una gran polèmica. "Volem garantir una experiència única, especial i serena a tots els visitants, que avui lamentablement quan arriben a la Fontana di Trevi han de lluitar amb el caos", esmenta Onorato. A la vegada, el principal objectiu de la mesura serà "protegir un monument extraordinari".

Tot i que és una mesura que encara s'està estudiant, Onorato ha volgut afirmar que si finalment entra en vigor, "la recaudació es destinarà a crear nous llocs de feina i a contractar personal que s'encarregui de gestionar i organitzar el flux de visitants".
Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit