Ozzy Osbourne, el cantant de Black Sabbath, ha mort a 76 anys «envoltat d'amor», va informar aquest dimarts la família en un comunicat.
«És amb una tristesa indescriptible que informem de la mort del nostre estimat Ozzy Osbourne aquest matí. Estava amb els familiars, envoltat d'amor. Demanem que respectin la privadesa de la família», van dir els seus familiars a la nota.
AFECTAT DE PARKINSON
L'autoproclamat 'Príncep de les Tenebres', que va ser diagnosticat amb la malaltia de Parkinson el 2019, va fer el seu últim concert amb la banda a principis d'aquest mes a Birmingham (centre d'Anglaterra), a prop d'on va néixer, on va estar acompanyat d'altres estrelles de la música.
Osbourne i els seus companys originals de Black Sabbath - Tony Iommi, Terence 'Geezer' Butler i Bill Ward - van ser els últims a aparèixer a l'escenari per a aquest comiat titulat 'Back to the Beginning' (Retorn al principi).
Entre les bandes que van actuar van estar Anthrax, Metallica i Guns N’Roses, i va haver-hi missatges d'agraïment d'altres celebritats, com ara Jack Black, Ricky Gervais i Dolly Parton.
Com a líder de Black Sabbath, que va fundar el 1968, Osbourne va estar a l'avantguarda de l'escena del heavy metal, una branca més profunda i fosca del rock dur, de la qual se'l considera pioner.
Entre les seves actuacions més memorables s'inclou la vegada que li va arrencar el cap a un ratpenat d'una mossegada, i també era famós per la seva imatge tenebrosa, amb llarga cabellera negra i ulleres fosques.
Nascut com John Michael Osbourne el 3 de desembre de 1948 a Aston, a Birmingham, va deixar l'escola a 15 anys i va fer treballs esporàdics, abans d'ajuntar-se amb el seu amic del col·legi, Geezer Butler, a diverses bandes.
El cantant, que va viure als Estats Units, es va fer molt popular a més com a protagonista d'un 'reality show' amb la seva família, 'The Osbournes', en què van documentar la seva vida domèstica del 2002 al 2005.