Mattel ha emès una disculpa pública després que es descobrís un error en l’embalatge de les seves noves nines inspirades en el film Wicked, que s’estrenarà als cinemes el pròxim 22 de novembre. L’error, que ha generat una gran controvèrsia a les xarxes socials, ha consistit en la inclusió d’un enllaç incorrecte al lloc web imprès en les caixes dels productes. En comptes de dirigir els consumidors al lloc oficial de la pel·lícula (wickedmovie.com), el codi de l’enllaç portava a un lloc web per a adults (wicked.com), una pàgina amb contingut pornogràfic, provocant així una situació molt incòmoda per a la companyia, especialment en un producte destinat a infants.
La polèmica va esclatar després que diversos usuaris en les xarxes socials, alertessin de l’error, tot expressant la seva preocupació per la possible exposició dels més petits a continguts inapropriat. L’error tipogràfic, on es va oblidar la paraula “movie” en el domini, va ser detectat de manera ràpida pels consumidors, que van començar a difondre el cas i a mostrar-se alarmats per l’impacte que podria tenir, especialment en nens que podrien haver accedit per accident al lloc erroni.
Mattel, la coneguda empresa de joguines, no va trigar a emetre un comunicat en què reconeixia el “lamentable error” i es disculpava públicament. “Lamentem profundament aquest error i estem prenent mesures immediates per corregir-lo”, va indicar la companyia. En el seu missatge, Mattel també va advertir els pares que el lloc web incorrecte impresa en les caixes no és adequat per a nens i va recomanar a les famílies que eliminessin l’embalatge o ocultessin l’enllaç per evitar que els menors accedissin a la pàgina equivocada.
Tot i que Mattel no ha especificat quantes unitats afectades han arribat al mercat, diverses cadenes de distribució com Target i Amazon ja han començat a retirar les nines de les seves botigues. La companyia tampoc ha detallat si emprendrà accions com la reimpressió del packaging o la distribució de noves etiquetes amb l’enllaç correcte als establiments.
El llançament de les nines Wicked, una col·laboració entre Mattel i Universal Pictures, forma part d’una gran campanya de màrqueting vinculada a l’estrena de la pel·lícula, que adapta el famós musical de Broadway. Les nines, que representen els personatges de Elphaba, Glinda i Nessarose, s’estaven venent per un preu d’entre 20 i 40 dòlars, depenent del personatge i l’estil. Malgrat aquest incident, el producte ha generat un notable interès, fins al punt que els col·leccionistes han començat a posar a la venda aquests exemplars en plataformes com eBay per preus que oscil·len entre els 60 i 250 dòlars, aprofitant el caràcter únic de les nines amb l’enllaç erroni.