Un avió s'estavella i mor més de la meitat dels passatgers

Tot i que s'ha obert una investigació, sembla que el problema va arribar per una bandada d'ocells

26 de desembre de 2024 a les 11:06h

Un avió s'ha accidentat amb 67 passatgers després de xocar amb una bandada d'ocells. Els fets van ocórrer ahir dimecres a la vora del mar Caspi, on un avió de la companyia Azerbaijan Airlines va estavellar-se abans de poder realitzar un aterratge d'emergència.

Tot i que les dades encara no s'han confirmat, des de ElCaso afirmen que 32 persones haurien sobreviscut a l'impacte, però, la resta dels 67 passatgers i cinc treballadors de tripulació estarien desapareguts o morts. El trajecte de l'avió era Bakú (Azerbaidjan) i Grozni (Txetxènia), però travessant el mar Caspi van registrar problemes i no van poder aterrar d'emergència a l'aeroport de Kazakhstan.

La boira va provocar un canvi de ruta fatal

L'aeroport de Grozni presentava una densa boira ahir al matí i per aquests motius l'avió va ser desviat a una pista d'aterratge alternativa. Per desgràcia, mai van aconseguir arribar-hi i l'aeronau es va accidentar pels problemes que van causar la bandada d'ocells.

Des del Ministeri de Salut de Kazakhstan han confirmat que 22 persones han requerit atenció hospitalària i les altres no haurien aconseguit sobreviure o estarien desaparegudes. Immediatament, el president d'Azerbaidjan, Ilham Aliyev,  ha cancel·lat el seu viatge institucional a Rússia i ha iniciat una investigació per esclarir les causes de l'accident que ha posat fi a la vida d'una trentena de persones.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit