El grup activista “Letzte Generation” (última generació) ha atacat un quadre de Claude Monet, exposat al Museu Barberini de Potsdam, prop de Berlín.
Els dos activistes pronunciaven un discurs amb motiu del canvi climàtic, deixant afirmacions com: “cada vegada més persones refusen acceptar en silenci la progressiva destrucció i posada en perill de la vida humana al nostre planeta”. També afirmaven el patiment de les inundacions, les tempestes o les sequeres, relacionant això amb una imminent catàstrofe.
Després d’atacar el quadre amb puré de patates, van enganxar-se a una paret de la sala d’exposicions. Després d’això, van quedar detinguts.
L’alcalde de Potsdam ha fet declaracions i ha afirmat que “és una barbàrie cultural i no una declaració política”.