8 consells imprescindibles per allargar la teva vida

Sense importar l'ocupat que estiguis, dedica uns minuts al dia per tenir cura de la teva salut

temps lectura-Temps de lectura: 2 minuts

La majoria de malalties es poden evitar amb bons hàbits alimentaris i de vida, i, per tant, viure més i millor. Per això cal ser disciplinat i estar atent a cada senyal del cos. L’organisme sempre parla, només ho has de saber interpretar.

Sense importar l’ocupat que estiguis, dedica uns minuts al dia per tenir cura de la teva salut. Encara que la feina, les responsabilitats diàries i l’estrès estiguin presents a la rutina, sempre és possible bregar amb ells. Segueix aquestes recomanacions que detallem tot seguit i notaràs la diferència.

 

1. Fes 45 minuts de càrdio al dia

El cardio és una bona opció per mantenir sa el cor i oxigenar el cervell.

 

2. Menja més fruites i verdures

Pel que fa als beneficis, una publicació de Harvard TH Chan School of Public Health assenyala que una dieta rica en fruites i verdures ajudaria a reduir la pressió arterial, disminuir el risc de malalties cardíaques i accidents cerebrovasculars, entre d’altres.

 

3. Redueix el consum de sucre

D’acord amb informació de Harvard Medical School, la recomanació és no consumir més de 150 calories al dia.

 

4. Redueix el consum de greixos dolents

Com ho indica un article de National Health Services, això és perquè poden elevar el colesterol i augmentar el risc de patir malalties cardíaques. Per cuidar el teu cor i evitar aquests problemes, el millor és regular el consum de carns vermelles, mantega, mantega vegetal i fregits.

 

5. Pren 1,5 litres d’aigua al dia

Els especialistes de la Clínica Maig plantegen que mantenir-se hidratat al llarg del dia, ajudarà el teu cos a absorbir els nutrients duna manera més eficient.

 

6. Descansa

Dormir de 7 a 8 hores diàries i prendre descansos curts durant la rutina diària t’omplirà d’energia i permetrà que el teu cos i ment funcionin correctament.

 

7. Allunya’t de l’estrès

Manejar nivells molt alts d’estrès pot ser el detonant de certes malalties i dolors al cos. Si bé no és la causa específica de cap condició greu de salut, sí que pot fer que els símptomes de qualsevol afecció empitjorin.

 

8. Exercita la teva ment

Així com el cos, la ment també necessita estar en forma. Per al teu benestar, fes exercicis de meditació i respiració.