LES ESCOLLIDES DEL DIA

Els espanyols manifesten el seu desencant amb la televisió amb un nou mínim històric

La 1 acapara el Top25 de les emissions més vistes del 2024 amb nou emissions per damunt dels deu milions d’espectadors

El consum televisiu registra el 2024 un nou mínim històric amb 163 minuts de mitjana per espectador a l’Estat i una audiència mitjana de 5,2 milions d’espectadors, segons l’informe anual de balanç que publica GECA i que té a Kantar com a font. El 2023 la mitjana de consum televisiu va ser de 174 minuts i l’audiència mitjana, de 5,5 milions d’espectadors. En aquest informe, s’apunta que Antena 3 (12,6%) manté la seva hegemonia a Espanya, tot i baixar set dècimes respecte l’any 2023. La 1 se situa en segona posició amb el 10,5% de l’audiència i experimenta l’increment més alt de l’any al sumar vuit dècimes i realitzar la seva millor marca des de 2018 (10,5%).

Antena 3 (12,6%; -0,7) segueix líder a Espanya i La 1 se situa en segona posició amb el 10,5% (+0,8) de l’audiència. Telecinco (9,8%; -0,6) queda relegada a la tercera posició perdent els dos dígits de quota de pantalla i signa la seva pitjor dada anual des de 1990 (6,5%). LaSexta (6,4%; +0,1) i Cuatro (5,5%; +0,3) registren la seva millor quota al novembre amb un 7,4% i un 6,3% de share, respectivament.

Així mateix, els canals generalistes nacionals (47,5%) continuen la seva tendència a la baixa i registren un nou mínim històric. Les temàtiques en obert arriben al 29,9%, sumant una dècima i igualen la segona dada anual més alta de la seva trajectòria.

Amb cinc retransmissions de la pròrroga d’‘Eurocopa’ el futbol de La 1 és el més vist aquest any amb més de cinc milions d’espectadors. ‘Eurovisión’ torna a ser el programa no esportiu més vist el 2024 situant-se en el quart lloc del rànquing (3.543.000). La 1 acapara el Top25 de les emissions més vistes l’any i registra nou emissions que superen els deu milions d’espectadors.

TV3 (13,7%; -0,2) és líder entre les cadenes autonòmiques seguida d’Aragón TV (11,6%; +0,1) que iguala el màxim anual en la seva història. TVG (8,6%; -2,4) completa el podi, tot això, és el canal que més quota de pantalla perd l’any 2024 registrant a més, el seu mínim anual en la seva trajectòria.

Ismael Redacció Lobo

Missatges recents

VÍDEO | Un incendi crema en una industria de Can Tunis

Aquest matí, a les 11.33 h, els serveis d’emergències 112 ha rebut l’alerta d’un incendi en una gran pila de…

6 minuts fa

Barcelona activa l’emergència humanitària per mobilitzar 300.000 € per al Sudan

L'Ajuntament de Barcelona ha activat l'instrument d'emergència humanitària per mobilitzar 300.000 euros que serviran per finançar projectes d'ajut humanitari al…

17 minuts fa

La víctima mortal de l’accident de l’AP-7 és un veí de Calafell de 49 anys

La víctima mortal de l’accident de trànsit d’aquest divendres a l’AP-7 a l’altura de Martorell (Baix Llobregat) és un home…

30 minuts fa

Silenci i emoció en l’últim adeu al papa Francesc a la plaça Sant Pere

L’emoció i el silenci han regnat aquest dissabte a la plaça Sant Pere, plena de gom a gom, durant el…

47 minuts fa

David Melero, nou regidor de l’Ajuntament de Vila-seca

El plenari de l’Ajuntament de Vila-seca celebrat aquest divendres 25 d’abril a les 19 hores s’ha  iniciat amb l’aprovació de…

49 minuts fa

Més de 300 infants ballen per a la inclusió a Sant Gregori

Sant Gregori va ser ahir al matí l’escenari de la jornada de cloenda de la segona edició del projecte “Danses…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.