El Consell Nacional de Catalunya en Comú aprova la ponència política i organitzativa de cara a la IV Assemblea Nacionals del partit, que tindrà lloc els dies 16 i 17 de novembre. Amb l’objectiu d’actualitzar l’estratègia i enfortir l’organització per fer créixer i impulsar el partit, els Comuns entomen el procés en la definició d’un nou horitzó per Catalunya i amb la vista posada en les eleccions municipals del 2027.
Una dècada després del naixement del projecte dels Comuns com a confluència de forces d’esquerres transformadores, l’espai polític té marge de creixement. L’Assemblea es presenta com a oportunitat per reforçar-se ideològicament i enfortir l’organització amb una major presència territorial a tot el país, sent impulsors d’una majoria popular que defensi la justícia social, l’ampliació de la democràcia i la transició ecològica justa, acompanyant la societat civil.
Com a partit d’esquerra transformadora, els Comuns consideren que la voluntat democràtica de la majoria social no ha d’estar sotmesa als límits que imposin els més poderosos. Per això, com a força que s’atreveix amb els de dalt, entomarà les reformes que cal impulsar per lluitar contra les desigualtats, tot i que això suposi molestar les elits i els interessos dels més poderosos. Catalunya en Comú es defineix com a projecte republicà, federal i plurinacional, però, sobretot, com a eina transformadora amb voluntat de liderar una acció política útil per millorar les condicions de vida de la majoria social progressista i catalanista del país.
Pel que fa a la seva acció política, els Comuns volen continuar sent el partit de l’habitatge i el treball dignes, apostant per un canvi de paradigma per garantir l’accés a un habitatge digne i que aquest no sigui un ben de mercat, així com la reducció de la jornada laboral sense reduir salaris amb l’objectiu d’arribar a les 32 hores setmanals, la defensa uns serveis públics de qualitat i gratuïts i la transformació ecològica i social. El projecte de Catalunya En Comú té com a objectiu fonamental que Catalunya sigui una nació per als 8 milions de persones diverses que hi viuen, amb un relat de país sobre la catalanitat basat en la diversitat i en la plena igualtat de drets i deures, en la unitat de la nació i de les classes populars en tota la seva diversitat.
Finalment, els Comuns afronten la batalla ideològica contra els discursos de l’odi treballant per un model de societat oberta, igualitària, feminista i multicultural, amb un projecte de prosperitat que uneixi les classes populars en tota la seva diversitat i situï la disputa social i política entre la majoria popular i els poders econòmics.
A més del text de la ponència, el Consell Nacional ha aprovat la presidència de la Mesa de la IV Assemblea Nacional, que assumeixen Jordi Collado de Tarragona i Marina Escribano, de Mollet del Vallès.
A continuació podeu consultar el calendari fins a l’Assemblea Nacional:
- Dissabte 5 d’octubre: Consell nacional i acord de convocatòria.
- Dilluns 7 d’octubre: Inici del període de comunicació de la intenció de presentar candidatura i inici de recollida d’avals.
- Divendres 11 d’octubre: Final de període de comunicació d’intenció de presentar candidatura.
- Dimarts 22 d’octubre: Inici de període presentació de candidatures.
- Diumenge 27 d’octubre: Final de recollida d’avals.
- Dimarts 29: Final de període de presentació de candidatures.
- Dimecres 30: Proclamació provisional de les candidatures i publicació.
- Entre el 31 d’octubre i el 2 de novembre: Al·legacions de candidatures.
- Dilluns 4 de novembre: Termini màxim de resolució d’al·legacions de candidatures i proclamació definitiva.
- Dimarts 5 de novembre: Inici de la campanya electoral.
- Dijous 7 de novembre: Inici de les votacions.
- Dilluns 11 de novembre: Final de la campanya electoral i de les votacions.
- Dimarts 12 de novembre: Proclamació provisional de resultats.
- Dimecres 13 i dijous 14 de novembre: Període d’al·legacions.
- Divendres 15 de novembre: Resolució i proclamació definitiva dels resultats.
- Dissabte 16 i diumenge 17 de novembre: Assemblea Nacional.