L’Ajuntament durà a terme una gestió indirecta dels esplais municipals davant la impossibilitat de contractar monitors directament, tal com s’ha fet cada any, arran dels processos d’estabilització de personal al qual han de fer front les administracions públiques per donar compliment a la nova legislació estatal.
El procés, que comporta la fixació de preus per part de les empreses, s’ha dut a terme per tal d’evitar que Puigcerdà es quedés sense aquesta oferta per als joves i infants de la Vila. La licitació ha estat guanyada per Quiràlia en el cas de La Quitxalla i per Diversport en el cas del Ksal Jove’stiu. Entre altres condicions, l’Ajuntament ha vetllat perquè, novament, siguin uns casals inclusius.
Si bé ambdues empreses duran a terme la gestió dels esplais de manera integral, l’Ajuntament assumirà el cost total de les dues sortides programades. Així mateix, hi haurà l’opció d’un nou servei de monitoratge per a aquells infants que es portin el dinar de casa.
Com cada any, ambdós esplais se centraran en la promoció de les activitats ludicoesportives, tals com piscina, excursions, gimcanes o festes temàtiques. A més, també tornaran les curses d’orientació per l’entorn cerdà, acampades i sortides amb bicicleta.