“Els Pobles Més Bonics dels Pirineus” inclou 5 municipis catalans

Un projecte que uneix a 12 municipis del Pirineu i prepirinenc amb l’objectiu de reforçar el seu atractiu turístic i cultural

10 d'abril de 2025 a les 21:36h
12 municipis del Pirineu i Prepirineu català, aragonès i navarrès s'han unit sota la marca turística “Els Pobles Més Bonics dels Pirineus” per potenciar el seu atractiu turístic i cultural sota un segell comú d'excel·lència.Presentació de la marca “Els Pobles Més Bonics dels Pirineus”

L’acte, presidit per l’alcalde de Naut Aran, César Ruíz-Canela, va comptar amb la presència del president de l’Associació Els Pobles Més Bonics d’Espanya, Francisco Mestre, i a les delegacions dels pobles que formen part d’aquesta nova iniciativa, com la regidora de cultura de l'Ajuntament de Camprodon, M Àngels Reixach.

Els municipis fundadors, que han hagut de superar l’exigent Carta de Qualitat de l’associació per ser-ne membres certificats, són:

  • Catalunya: Beget (Camprodon), Durro (Vall de Boí), Arties, Bagergue, Garòs (Naut Aran).
  • Aragó: Alquézar, Aínsa, Roda de Isábena, Ansó, Sos del Rey Católico.
  • Navarra: Roncal-Erronkari i Ujué-Uxue.
Presentació de la marca “Els Pobles Més Bonics dels Pirineus”

Durant la presentació, Francisco Mestre va explicar que “posarem tot el nostre esforç en aquesta il·lusionant marca. Des d’avui ja es poden recórrer rutes per aquests pobles amb mapes interactius que estaran disponibles aquesta mateixa setmana en la nova web i App de l’associació”.

També va anunciar que “totes les oficines de turisme dels municipis implicats ja disposen de fullets informatius sobre aquesta nova marca i que esperen que per Setmana Santa molts visitants els utilitzin com a guia”.

Presentació de la marca “Els Pobles Més Bonics dels Pirineus”

Un dels eixos clau del projecte serà la futura integració de municipis francesos, a través de la col·laboració amb l’associació homònima Les Plus Beaux Villages de France, amb els qui es compartirà aquesta marca de caràcter pirinenc i transnacional. L’objectiu: enfortir la visibilitat conjunta i la promoció dels valors patrimonials, culturals i gastronòmics de tota la serralada pirinenca.

Presentació de la marca “Els Pobles Més Bonics dels Pirineus”
Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit