En aquest sentit, el cap de Promoció i Màrqueting del Patrona de Turisme, Juli Alegre, ha afegit que aquesta certificació està “molt reconeguda” tant pels turistes com per les plataformes empresarials que treballen en la gestió del turisme a escala internacional. De fet, des del Patronat han considerat que a causa de la pandèmia s’ha demostrat que hi ha una major sensibilització cap a destinacions amb aquest perfil.
El Patronat però, vol anar més enllà i ara s’ha fixat l’objectiu de fer que la gestió sostenible sigui present, també a les empreses del sector turístic i les institucions locals de la demarcació. Pujol ha explicat que s’ha ofert a totes les empreses i actors del sectr una nova eina digital per crear el seu propi pla de sostenibilitat de manera gratuït. És una plataforma que ajuda a crear plans personalitzats a través de més de 400 activitats sostenibles vinculades als objectius de l’agenda 2030 que fixa la Unió Europea. Més de 80 empreses de Ponent i el Pirineu ja estan treballant en aquest pla per auditar-se i obtenir una certificació. De moment, n’hi ha dos que ja l’han obtinguda.
Per últim, Tomás Azcárate, president de l’Instituto de Turisme Responsable (ITR), que ha felicitat Lleida per haver aconseguit la certificació i ha reconegut que és una destinació que destaca pels “seus paisatges naturals increïbles”. Segons Azcárate, això és el que ara busquen els turistes i a Ponent i el Pirineu “ho poden trobar tot l’any”, especialment en la vessant del turisme d’aventura.