L’Ajuntament de Tremp, entre els millors en implementar l’administració electrònica

Per quart any consecutiu, l’Ajuntament de Tremp torna a quedar entre els 10 millors ajuntaments de Catalunya en la seva categoria

L’Ajuntament de Tremp ha estat un dels 10 ajuntaments catalans, dins de la categoria d’entre 5.000 a 20.000 habitants, reconegut per haver destacat en l’impuls de l’administració electrònica.

 

Aquests reconeixements, que distingeixen set categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a uns indicadors objectius, l’anàlisi dels webs dels ens i l’ús de determinats serveis de l’AOC.

 

La V edició dels Reconeixements Administració Oberta valora i reconeix la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i la seva conseqüent transformació digital en seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna.

 

A partir del 2018 es va implementar el gestor d’expedients integrat a la gran majoria d’aplicatius del consorci AOC con són el tauler electrònic, les notificacions electròniques entre altres. Al llarg del 2019, l’equip de treball, tant l’intern tècnic-administratiu, com el grup d’impuls del projecte, anomenat grup motor, van treballar en la consolidació del model de treball implantat, així com de totes les fites associades a un procés de transformació com el realitzat.

 

Dades significatives d’aquest procés, són per exemple, els gairebé 5000 expedients electrònics impulsats al llarg d’aquest temps i que es complementen, amb l’ús de les plataformes de tramitació electrònica per part de la ciutadania, com són les entrades en format electrònic a través de la plataforma e-Tram que superen d’escreix les presencials.