La Ciutat de Tarragona

Xifres rècord en arribada de turistes i pernoctacions a Tarragona el 2023

Es treballa per consolidar un calendari global pel turista i seguir en la mateixa línia marcada a la desestacionalització

La temporada turística de la ciutat de Tarragona durant el 2023 han situat la ciutat com un destí turístic referent. Així ho diuen les xifres en un total de 510.267 arribades de turistes, dels quals 248.457 en hotels i 261. 811 turistes en càmpings. Això suposa un increment de 8% en comparació l’any passat i un 19% respecte a la temporada de pandèmia.

També ha incrementat les xifres en pernoctacions en un total de quasi 1.745.000 totals, un increment del 6% en comparació la temporada anterior. La consellera de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica, Montse Adan ha recalcat que “Aconseguir que Tarragona sobretot durant la resta de l’any sigui una ciutat de destí i hem de treballar per aconseguir un turisme més sostenible durant l’any”.

El públic referent del gairebé el 60% del turista nacional i al voltant del 40% emmarcat internacional remarcant les dues potències que més freqüència venen a Tarragona que és el públic neerlandès i francès.

El principal mercat emissor en relació amb l’arribada als hotels respecte a pernoctacions és el turista nacional amb un 28% del total i el segueix Catalunya i França. El públic dels Estats Units s’ha consolidat com una gran novetat durant aquesta temporada.

En quant els càmpings segueixen la mateixa línia que en els hotels, el turista francès es consolida com la segona potència més forta i el gran nombre d’arribades del públic dels Països Baixos. El mercat alemany torna a agafar força als càmpings i es consolida després de la davallada d’anys anteriors.

El creixement notori en alguns mesos de l’any en quant l’arribada de turistes i respecte a pernoctacions, comporta que es consolida el destí de Tarragona en la línia emmarcada en la desestacionalització. L’estada mitjana ha estat de 4,9 dies en càmpings i 1,9 en hotels. Adan en aquesta línia i poder continuar aconseguint aquestes dates temporada rere temporada ha esmentat que “oferim una oferta atractiva durant tot l’any sobretot apostant pels ponts, Setmana Santa i Nadal”.

Des de la conselleria de comerç continuen treballant en totes les línies d’actuació, creant un equilibri en totes les accions orientades al turisme i sobretot al turisme local. En aquesta línia estudiaran les dades i els resultats per marcar una millor estratègia en la mirada de la desestacionalització.

Tags: Tarragona
Rafel Claramunt

Graduat en Periodisme i Màster universitari en Comunicació Estratègica per la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Missatges recents

Tot a punt per la Fira d’atraccions de la 31a Fira d’Abril de Bonavista

La Fira d'atraccions de la 31a Fira d'Abril ha obert avui les portes amb una cinquantena d'atraccions diferents, entre les…

15 minuts fa

Sitges inicia el procés de compra de tres pisos de La Caixa a La Plana

La regidora d’Habitatge de Sitges, Carme Gasulla Blanco, ha visitat aquest dimecres un dels tres pisos d’Habitatge de Protecció Oficial…

44 minuts fa

Els cavalls i els tractors, protagonistes de la 27a Fira de Primavera de Puigcerdà

El pròxim dissabte 26 d'abril Puigcerdà celebrarà la 27a edició de la Fira de Primavera, la fira ramadera amb què…

50 minuts fa

La jornada sobre crisi climàtica de la URV fa una crida a l’acció col·lectiva

La jornada “Crisi climàtica, vulneració de drets i desplaçaments ambientals. Enxarxem-nos per a l’acció col·lectiva!” ha reunit aquest divendres a…

1 hora fa

Activada l’alerta INUNCAT per tempestes, llamps i pedregades aquest cap de setmana

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del Pla especial d'emergències per inundacions (INUNCAT) davant la previsió de pluges…

1 hora fa

ERC celebra que la Generalitat avali el trasllat de la nova Laboral a Ponent

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona celebra que l’actual Govern d'Illa continuï l’aposta del Govern Aragonès per traslladar…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.