La temporada turística de la ciutat de Tarragona durant el 2023 han situat la ciutat com un destí turístic referent. Així ho diuen les xifres en un total de 510.267 arribades de turistes, dels quals 248.457 en hotels i 261. 811 turistes en càmpings. Això suposa un increment de 8% en comparació l’any passat i un 19% respecte a la temporada de pandèmia.
També ha incrementat les xifres en pernoctacions en un total de quasi 1.745.000 totals, un increment del 6% en comparació la temporada anterior. La consellera de Comerç, Turisme i Promoció Econòmica, Montse Adan ha recalcat que “Aconseguir que Tarragona sobretot durant la resta de l’any sigui una ciutat de destí i hem de treballar per aconseguir un turisme més sostenible durant l’any”.
El públic referent del gairebé el 60% del turista nacional i al voltant del 40% emmarcat internacional remarcant les dues potències que més freqüència venen a Tarragona que és el públic neerlandès i francès.
El principal mercat emissor en relació amb l’arribada als hotels respecte a pernoctacions és el turista nacional amb un 28% del total i el segueix Catalunya i França. El públic dels Estats Units s’ha consolidat com una gran novetat durant aquesta temporada.
En quant els càmpings segueixen la mateixa línia que en els hotels, el turista francès es consolida com la segona potència més forta i el gran nombre d’arribades del públic dels Països Baixos. El mercat alemany torna a agafar força als càmpings i es consolida després de la davallada d’anys anteriors.
El creixement notori en alguns mesos de l’any en quant l’arribada de turistes i respecte a pernoctacions, comporta que es consolida el destí de Tarragona en la línia emmarcada en la desestacionalització. L’estada mitjana ha estat de 4,9 dies en càmpings i 1,9 en hotels. Adan en aquesta línia i poder continuar aconseguint aquestes dates temporada rere temporada ha esmentat que “oferim una oferta atractiva durant tot l’any sobretot apostant pels ponts, Setmana Santa i Nadal”.
Des de la conselleria de comerç continuen treballant en totes les línies d’actuació, creant un equilibri en totes les accions orientades al turisme i sobretot al turisme local. En aquesta línia estudiaran les dades i els resultats per marcar una millor estratègia en la mirada de la desestacionalització.