“Demà és ara” és el lema de la vintena edició de la Fira de Música Emergent i Familiar de Vila-seca. Més de 700 grups que s’han presentat en la convocatòria d’enguany, de les quals han estat escollides un total de 39.
Una cita organitzada per l’Ajuntament de Vila-seca que ja està consolidada en el sector en què 8 escenaris de Vila-seca seran partícips de les 55 actuacions de les quals 32 propostes son de caràcter familiar i 23 d’actuacions de grups emergents.
Un gran ventall d’actuacions on destaquen el talent local i amb propostes de grups nacionals que fan més diversa la proposta que mostra la fira. Pere Segura, alcalde de l’Ajuntament de Vila-seca ha recalcat que “des de l’ajuntament fem de la cultura una raó de ser, una manera de projectar-nos i una manera de cohesionar la nostra població”.
Una programació diversa i equilibrada adaptada en la proposta en què el FIM Vila-seca treballa any rere any. En quant l’àmbit dirigit al públic familiar inclouen noves estrenes, adaptacions per a tots dels públics de grups joves talents de l’escena catalana per un espectacle més familiar. A més, s’amplien les propostes adreçades al públic de primera infància.
Pel que fa a les propostes emergents és molt diversa i equilibrada on hi ha una clara aposta per grups formats per dones i dona un espai a escenes i identitats minoritzades donant espai a altres tendències. . Martí Marfà, director artístic de la FiM Vila-seca 2023 ha posat èmfasi que “entra la programació oficial i l’Off es dona veu a una vintena de propostes de Km0 que situen a la FIM com una fira de país”.

La FiM Vila-seca també ofereix una extensa xarxa d’Antenes de Talent, que engloba aliances amb iniciatives, institucions i entitats en tot el territori, amb l’objectiu de donar suport al talent i la creació emergent.
Tanmateix, les localitzacions no varien molt respecte a les edicions anteriors on el Castell de Vila-seca, el Celler de Vila-seca, el Parc de la Formiga, l’Auditori Josep Carreras, l’Auditori Alcalde Josep Malapeira, el magatzem i trencadora d’avellanes “Cal Parera” i la Plaça de Voltes seran els 8 escenaris de les més de 50 actuacions durant els quatre dies. Alguns d’aquests espais es realitzaran espectacles amb reserva prèvia per aforament. Es durà a terme 24 h abans de cada proposta en la pàgina web oficial https://www.fim.cat/es/.
La FIM rep finançament del pressupost municipal de l’Ajuntament de Vila-seca, així com l’ajuda del Govern de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Tarragona.
Tots els espectacles son de caràcter gratuït i enguany en l’aniversari d’aquesta 20a edició comptarà en un espai fer retre homenatge a tots els directors artístics el dia 28 de maig al Celler de Vila-seca.