El consistori de Vila-seca ha anunciat aquest dijous la seva sortida immediata dels grups de treball vinculats a la futura àrea metropolitana de Tarragona. Aquesta decisió s’ha pres partint de la planificació urbanística de la nova estació intermodal.
El trencament es produeix després que Tarragona hagi inclòs aquesta infraestructura dins del seu nou POUM, tot i que els terrenys on s’ha de construir l’estació es troben dins del terme municipal de Vila-seca. A més, es preveu que la nova estació tingui una connexió directa amb l’aeroport de Reus, un fet que reforça el seu caràcter estratègic.
L’Ajuntament vila-secà diu que cal recuperar el clima de confiança i de generositat que va caracteritzar els inicis del grup impulsor, i que ha de permetre un veritable debat profund sobre els objectius i els beneficis d’aquestes infraestructures per al conjunt del territori, des d’una visió estratègica i a llarg termini.
Fins que no es restableixin aquestes condicions de diàleg i cooperació entre les ciutats implicades, Vila-seca considera que no es donen les circumstàncies adequades per continuar participant activament en aquests espais de treball, detalla el consistori en un comunicat.
Viñuales respon
“El que estim fent des de Tarragona en l’àmbit tècnic és una reserva d’espai al nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal per poder situar una estació intermodal a l’Horta Gran. Tarragona impulsa l’Àrea Metropolitana, però també té sobirania urbanística per redefinir les infraestructures amb l’elaboració del nou POUM, diu Viñuales.
L’alcalde Viñuales diu que “La proposta de l’estació de l’Horta Gran ens alliberaria la Façana Marítima i, a més, permetria tenir una mobilitat intermodal real que uniria autobusos, alta velocitat i rodalies“. “A més estem parlant d’una estació situada on hi ha la població: a Tarragona tenim 2 milions d’usuaris i més de la meitat de l’1,5 milions d’usuaris de l’estació de l’AVE també són de Tarragona”.
L’alcalde afegeix que “l’estació Intermodal es va planificar a principis dels 2000 per connectar els aeroports de Reus i Barcelona”. “En canvi, on es vol fer l’estació actualment no és l’aeroport si no al mig del no-res, reproduint el mateix error de l’Estació del Camp de Tarragona. Fa 19 anys que patim una estació en un lloc on no hi ha el gruix de la població, per tant, com a Àrea Metropolitana no podem tornar a cometre aquest error”, diu Rubén Viñuales.
“Jo no demanaria que Vila-seca renunciés a res, per tant, que no ens ho demani a Tarragona, les legítimes defenses dels municipis no va en detriment que s’arribi a un consens territorial”, ha declarat l’alcalde tarragoní
Per la seva part, segons l’ACN, Reus i la Diputació reclamen mantenir el pacte inicial