Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
L’estació de Tarragona va viure un col·lapse total ahir a la nit a causa de la multitud que intentava agafar els trens després d’assistir a l’eclipsi solar. La quantitat elevada de passatgers va obligar els cossos policials a tancar temporalment les instal·lacions, amb la finalitat d’evitar possibles situacions perilloses, com caigudes o atropellaments, especialment a les andanes.
Centenars de persones van fer cua al carrer, esperant poder accedir i comprar bitllets per als trens que els retornessin cap als seus destins. A les portes del recinte hi havia desplegats sis furgons policials i agents de la Guàrdia Urbana de Tarragona, que donaven suport en el control del flux i manteniment de l’ordre públic. Aquest espai està situat molt proper a la Marina Port Tàrraco, on es calcula que unes 15.000 persones van seguir en directe el fenomen astronòmic.
Intervenció preventiva dels cossos policials
A mesura que finalitzava la fase d'ocultació total del sol, una gran part dels assistents es va dirigir cap a les estacions per tornar als seus punts d’origen. En concret, a Tarragona, els agents van limitar l’entrada quan van observar una saturació preocupant especialment en una andana concreta. Les persones que volien anar a agafar un tren a partir d’aquell moment van haver-hi d’esperar a la porta, on van aplegar-se centenars de persones.
L’andana en direcció sud tenia tan sols desenes de persones mentre que la que va en direcció Barcelona estava col·lapsada de gent. També s'han viscut aglomeracions a estacions del corredor sud com la de Tortosa i Altafulla.
Una passatgera: "no sabem quan arriba el següent tren i ningú ens sap informar"
En declaracions a l'ACN, l'Aurora, una passatgera afectada que ha arribat a Tarragona procedent de Barcelona, espera poder arribar a la capital catalana després de més d’una hora fent cua a l’estació. De fet, explica que a Barcelona ja han hagut de fer cua. "És cert que ara s'ha començat a moure la cua, però no sabem quan arriba el següent tren i ningú ens sap informar", s'ha queixat.
Protecció Civil va activar el pla Ferrocat en prealerta per les aglomeracions a les estacions de Tarragona, Altafulla i Tortosa.