Valls estrena semàfors amb avisadors acústics per a persones amb discapacitat visual

El sistema s'activa amb un comandament a distància universal

06 de juliol de 2026 a les 14:12h

L'Ajuntament de Valls ha posat en marxa la primera fase d'un nou projecte basat en la instal·lació de semàfors amb sistema d'avisadors acústics per facilitar la mobilitat a persones amb discapacitat visual.

L'han presentat Pau Tondo, regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Valls, i Josep Vilaseca, director de l'ONCE Tarragona. Pau Tondo ha explicat que l'objectiu és aconseguir "l'accessibilitat per a tots els ciutadans". Josep Vilaseca agraeix que aquest projecte "afavoreixi a fer que la ciutat sigui cada cop més amable, més accessible i, sobretot, més segura".

Els dispositius ja funcionen a La Font de la Manxa, el carrer Anselm Clavé i la carretera del Pla. El sistema s’activa amb un comandament a distància o per connexió Bluetooth. Després de prémer un botó, s'emeten sons que indiquen on és el semàfor, quan es pot travessar i quan s’acaba el temps de pas. D’aquesta manera, només funcionen quan algú el necessita. El comandament és universal i serveix per semàfors instal·lats en altres municipis que utilitzin el mateix sistema.

La inversió pel projecte ronda els 14.000 euros i beneficiarà directament unes vuitanta persones de Valls i municipis propers. "Està previst fer una ampliació en altres punts on es detecti la necessitat d'aquest servei", ha afirmat Pau Tondo.