Valls ha reactivat aquesta setmana el projecte de mentoria socioeducativa Rossinyol, una iniciativa impulsada per la Regidoria d’Educació i Política Lingüística en el marc del Pla Educatiu d’Entorn. El programa incentiva que es formin parelles entre un alumne de primària i un estudiant de grau superior o universitari que, fora de l’horari lectiu, comparteixen activitats educatives i de lleure. L’objectiu és que els infants mentorats rebin un suport proper, personalitzat i continuat que els ajudi a reforçar el seu aprenentatge i el seu creixement personal.
Els centres educatius participants – Baltis i Eugeni d’Ors – són els encarregats de seleccionar els infants, tot valorant el benefici que pot aportar-los disposar d’un referent positiu i d’un suport individualitzat. El projecte Rossinyol s’adreça especialment a infants i adolescents que es troben en moments de canvi vital o educatiu. Mitjançant una trobada setmanal, les persones mentores faciliten la descoberta de l’entorn, la pràctica de la llengua, l’ampliació de la xarxa social i l’accés a noves realitats culturals.
L’equip del projecte Rossinyol s’encarrega de la formació de les persones mentores, del seguiment de totes les parelles i de proporcionar els recursos per tal de garantir trobades de qualitat. La coordinació amb els centres educatius és constant per garantir un seguiment individualitzat i ajustat a cada alumne.
El programa, implementat a Valls i a diversos municipis del Camp de Tarragona, és gestionat per l’Associació Quilòmetre Zero, que ja porta deu anys treballant en projectes de suport socioeducatiu per a infants i adolescents.
Les persones interessades en participar-hi com a voluntàries han de ser majors d’edat, estar cursant estudis universitaris, de grau superior, o haver-los acabat recentment i disposar de dues i tres hores setmanals. Per inscriure’s al projecte o sol·licitar informació, cal contactar amb l’entitat a través del correu: voluntariat.aqz@quilometrezero.cat.