Valls celebrarà el proper 21 de maig la 14a edició de la Festa de les Capacitats, una jornada dedicada a la sensibilització, la inclusió i la visibilització de les persones amb diversitat funcional. L’esdeveniment tindrà lloc al Pati i oferirà activitats al matí i a la tarda obertes a tota la ciutadania, amb la participació activa d’entitats socials i associacions del territori.
La celebració té com a objectiu promoure la igualtat d’oportunitats per a les persones amb capacitats diverses i consolidar un espai de convivència i reivindicació social.
Programació del matí
Les activitats matinals comptaran amb una programació diversa i participativa que inclourà teatre, dansa, tallers i experiències de sensibilització:
• 9:30 h – Actuació teatral a càrrec de l’Associació Porta Oberta
• 10:00 h – Actuació de dansa a càrrec de l’Associació Si Jo Puc, Tu També – EPILEP
• 10:30 h – Tallers de sensibilització a càrrec de la Fundació GINAC
• 11:00 h – Circuit amb cadires de rodes a càrrec de la Residència Santa Teresa
• 11:30 h – Activitats simultànies:
– Taller «El jardí de les coses que em van bé», a càrrec d’Ocell de Foc
– Taller de pictogrames, a càrrec de l’Associació Todos en Azul
• 12:00 h – Lectura del manifest conjunt
Activitats de tarda
La jornada continuarà a la tarda amb una proposta festiva i participativa. A les 18:30 h, tindrà lloc el concert del DJ Adrià Abadia, una actuació que simbolitza el lema de la Festa de les Capacitats, “Jo soc capaç”, i que vol ser un exemple de superació i inclusió.
Durant la tarda també hi haurà diversos estands informatius d’entitats i serveis vinculats a la diversitat funcional i la inclusió social, amb la participació de múltiples organitzacions del territori i de l’Ajuntament de Valls.
La Festa de les Capacitats s’ha consolidat com una cita destacada al municipi, convertint-se en un espai de trobada, convivència i reivindicació que promou una societat més inclusiva, accessible i cohesionada.
