Divendres, 17 de gener de 2025
És notícia

Una jornada de la URV analitza l’impacte de la IA en l’aprenentatge

Avatar photo

La jornada pretenia promoure la reflexió sobre els canvis que es poden fer en l'àmbit metodològic davant del nou escenari 

“Intel·ligència artificial: amenaça o oportunitat per l’aprenentatge?”. Aquesta pregunta dicotòmica van intentar respondre-la ahir els més de 300 docents i estudiants de totes les etapes de l’educació i tècnics, que es van reunir a la URV en una jornada on es van presentar les eines i les primeres aplicacions de la intel·ligència artificial (IA) a l’aprenentatge.

 

La jornada organitzada per l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la URV pretenia promoure la reflexió sobre els canvis que es poden fer en l’àmbit metodològic davant del nou escenari  i explorar oportunitats perquè els centres i la Universitat puguin desenvolupar projectes d’innovació per cobrir necessitats prèviament identificades.

 

A la trobada que es va fer a l’Aula Magna del campus Catalunya (Tarragona) van inscriure-s’hi 152 docents d’etapes de primària, secundària i FP i un centenar de docents universitaris. També van participar-hi 90 docents del departament d’Educació que van seguir l’esdeveniment en directe des de l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre, i una vintena més de docents universitaris, que també van seguir-la per streaming. D’aquesta manera, un total de 120 centres educatius estaven representats a la jornada.

La jornada sobre l’aplicació de la intel·ligència artificial a la docència va omplir de docents l’Aula Magna del campus Catalunya | FOTO: URV

 

Estudiants de l’Institut Comte de Rius de Tarragona van exposar en vídeo exemples d’aplicació de la IA; a continuació, Núria Ferré, professora i coordinadora TAC del mateix institut, i J.C. Sambró de l’ICE de la URV, van mostrar un mapa d’aplicacions de la intel·ligència artificial destinades a la docència.

 

A més a més, es van presentar diverses propostes d’intervenció directa en l’aprenentatge realitzades per docents dels departaments d’Estudis Anglesos i Alemanys, de Filologies Romàniques i d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV i de l’Institut Cal·lípolis. Així mateix, es van mostrar els resultats del projecte finançat per l’Ajut Pont del Consell Social de la URV “La intel·ligència artificial a l’educació: adquisició de competències digitals avançades per l’alumnat i professorat en centres d’educació primària i secundària (Intelligenz)”, coordinat per la professora Mar Camacho, del Departament de Pedagogia de la URV.

 

Els equips del Servei de Recursos Educatius i l’ICE de la URV van presentar diversos recursos i projectes d’innovació a la URV per preparar el professorat davant l’entrada de la IA a la docència.

Un moment de la jornada “Intel·ligència artificial: amenaça o oportunitat per l’aprenentatge?” | FOTO: URV
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

S’instal·len nous bancs a la plaça del Promontori de Llafranc a Palafrugell

Notícia següent

L’ADN del jersei d’Helena Jubany no coincideix amb el del segon sospitós

Notícies relacionades