Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Turisme de Salou posa en valor la creació de producte turístic i la recerca de nous segments de mercat per assolir la desestacionalització

Avatar photo

L’alcalde ha parlat de nous productes turístics, motiu pel qual s’ha creat una Oficina de Recerca i d’Innovació del producte turístic, que està posant en valor la cultura, el patrimoni històric, la natura i el paisatge, la gastronomía i l’oferta de l’entorn.

La innovació i la diversificació de l’oferta del producte turístic a Salou comporta “la captació de nous mercats, perquè allò que pretenem és ser una destinació turística sostenible i desestacionalitzada”. Per aquest motiu, s’estan creant productes per poder captar nous targets de turistes perquè, en definitiva, Salou és més que sol i platja”.

L’alcalde ha dit que es continuarà treballant els mercats tradicionals de Salou, com és l’internacional, des del qual tots els imputs rebuts són molt positius. Però també es potenciaran els mercats domèstics, l’espanyol, i, dins d’aquest, el català, el procedent de tot l’Eix de l’Ebre, l’Aragó, La Rioja, Navarra, el País Basc i Santander.

Un altre mercat de proximitat és el francès, que aquest estiu passat ha funcionat força bé a Salou. Però tot plegat dependrà de l’evolució de la pandèmia i de la mobilitat, perquè sense mobilitat no tindrem turisme, ha explicat l’alcalde.

El gerent del Patronat, Marc Espasa, va parlar d’afiançar el punt de partida per anar més enllà, trobant, en el model originari el camí per innovar. Així mateix, ha destacat la “maduresa” i “l’experiència” i també ha esmentat la consolidació dels principals actius que ens identifiquen, com són: el sol, la platja, l’entreteniment i la salut i la natura.

Pla d’Accions

El pla d’accions està dividit en diversos apartats: l’oferta, els serveis turístics, nous serveis, projectes pilars, els mercats, el target, les aliances, el missatge de promoció, la idea d’improveitzar i la fórmula.

Dins de cada àmbit, i fent referència al clima (sol), un dels principals actius que valoren els visitants, l’evolució de l’oferta es divideix en tres pilars: el paisatge, entès com a escenari on s’inicia tota l’experiència que ha de donar sentit al contingut de l’oferta. En aquest sentit, s’està treballant una Guia de Miradors i la potenciació del Camí de Ronda.

L’esport, entenent que Salou és l’estadi més gran del món amb les millors instal·lacions naturals, que es complementa amb molt bons equipaments a nivell publico-privat; i el leisure mobility, que és entendre la pròpia mobilitat com a part de l’experiència turística (anar a caminar, gaudint dels espais i l’entorn).

Pel que fa a platja, un dels principals pilars del model tradicional que ens identifica, el gerent ha destacat el fet de reivindicar aquesta i el mar com a espais naturals, amb els seus atributs i beneficis. Així mateix, Espasa ha reivindicat l’ús de les platges els 365 dies de l’any, incrementant el rendiment del principal actiu més enllà del tradicional, amb una nova oferta i nous moments de consum. I, finalment, ha recordat l’excel·lència de les platges, que compten amb diversos reconeixements de qualitat. El gerent ha manifestat que “ens agradaria assolir l’ambiciós repte d’obtenir la certificació Biosphere”.

Respecte a l’entreteniment, s’ha parlat de de gastronomia, tot assenyalat l’objectiu de convertir el que fins ara era un complement, en una motivació. En aquest sentit, el gerent ha recordat el Salou Food Experience, amb els 10 esdeveniments gastronòmics anuals que conformaran l’agenda de Salou.

La cultura seria un dels àmbits amb més recorregut potencial per extreure producte turístic, treballant el relat com a atractiu que capti l’atenció. I l’oci, cercant noves connexions amb els visitants per fomentar el gaudiment lúdic del municipi (platja, Camí de Ronda, etc.)

Respecte al benestar i la natura, com a darrer àmbit per identificar la progressió del nostre model, el gerent ha volgut destacar la biodiversitat, amb la fauna, la flora i el valor geològic de la zona; l’ecoturisme, que consisteix en convertir en producte el patrimoni natural i les seves aplicacions en diversos àmbits: gastronomia, mobilitat, compres, etc; i el well-being (benestar).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Terrassa canviarà el nom de dos espais per Josep Maixenchs i Àngels Poch

Notícia següent

Detenen dues persones gràcies a les imatges de la càmera de seguretat d’un establiment

Notícies relacionades