Amb la finalització de les obres d’infraestructura del corredor mediterrani entre Tarragona, Altafulla, Torredembarra i Sant Vicenç de Calders, els trens regionals de les línies R14, R15, R16 i R17 recuperen el seu itinerari habitual per la costa. Aquestes obres han permès modernitzar i optimitzar la infraestructura ferroviària, millorant així l’eficàcia, la funcionalitat i la qualitat del servei.
Des del passat 1 d’octubre, Adif va començar els treballs per adequar l’estructura del túnel de Roda de Berà i adaptar-lo a l’ample internacional, amb una inversió de més de 16 milions d’euros.
En el marc de la recuperació del servei entre Barcelona i Tarragona, Renfe i la Generalitat de Catalunya han coordinat una oferta més adaptada a les necessitats dels usuaris. A partir del 3 de març, es fixarà un interval de pas màxim de 30 minuts durant tot el dia feiner, millorant notablement la connexió entre les dues ciutats, amb una reducció dels temps d’espera propers a l’hora que existien abans de les obres.
Des de Dignitat a les Vies celebren la periodicitat de 30 minuts entre les 6 del matí i les 22 h. Tot i això, demanen que aquesta comercialització s’allargui a Reus on hi ha franges del matí on hi ha un tren cada 60 o 90 minuts. A més, des de la plataforma demanen que el servei s’allargui més enllà de les 22h per poder servir millor a les necessitats laborals i d’oci.