Torreforta acull aquest 7 de novembre la segona edició del Festival Ponent al Carrer amb circ, teatre i música

La plaça Pilar Pradells, davant del Centre Cívic, tornarà a ser l’escenari d’una jornada impulsada per la cooperativa SPASA amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona

05 de novembre de 2026 a les 14:57h

Aquest dissabte 7 de novembre, la plaça Pilar Pradells de Torreforta, davant del Centre Cívic, acollirà de nou el Festival Ponent al Carrer. Es tracta de la seva segona edició, organitzada per la cooperativa SPASA amb el suport de l'Ajuntament de Tarragona.

El projecte neix amb l’objectiu de reforçar la identitat i la cohesió del barri a partir d’una cultura oberta i accessible per a tothom. Enguany, el programa s’ha tornat a construir amb la participació d’un grup motor format per veïns i veïnes de diferents edats i orígens, que han intervingut en l’elaboració de la proposta mitjançant reunions periòdiques i sessions conjuntes des de la primavera.

Programa complet de la jornada

  • 10:30 h: xocolatada gratuïta.
  • 11:00 h: la companyia Guga & Silvia presenta Here we go!, un espectacle de circ pensat per a tots els públics que recupera el glamur dels circs de la dècada dels 90.
  • 12:00 h: la Cia Obravista ofereix Coworkers, una proposta de teatre de carrer sense guió prefixat sobre tres treballadors sense feina que construeixen, amb humor i energia, la seva millor obra: un somriure.
  • 13:30 h: Silok posa la banda sonora del vermut amb un concert de rumba.
  • 14:30 h: dinar a la plaça, amb planxa d’entrepans o amb el tàper de casa, per compartir taula amb tot el veïnat.
  • 15:30 h: Cafè d’Alger ofereix un concert de sobretaula amb clàssics de la música popular algeriana, del gènere chaâbi, que dialoguen amb el reggae i el rocksteady en català, francès, àrab i amazic.
  • 17:00 h: la Cia Las Kakofonicas tanca la festa amb La inauguració, un espectacle de teatre de carrer amb participació del públic.

Un passaport per seguir totes les activitats

Entre les novetats d’aquesta edició hi ha la incorporació d’un passaport que recull totes les activitats del festival. Les persones que el completin amb els segells acreditatius d’haver assistit a totes les propostes entraran en un sorteig de productes de les botigues del barri.

El Ponent al Carrer va néixer l’any passat com una primera entrada al barri de Torreforta, a través de la formació amb les entitats i amb les persones més actives culturalment. Aquella primera edició va culminar amb una setmana de tallers creatius oberts al veïnat i va comptar amb la participació de prop de 200 persones.

El projecte compta, a més, amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara