Torredembarra manté les 3.000 tones de residus recollides a l’estiu, un 47 % més que en temporada ordinària

Del total de residus recollits, el 64,96 % correspon a la fracció de rebuig, mentre que el 35,04 % restant es reparteix entre orgànica, paper i cartró, envasos, vidre, poda i voluminosos

01 d'octubre de 2025 a les 12:58h

Durant els mesos d’estiu (de l’1 de juny al 30 de setembre), Torredembarra ha recollit prop de 3.000 tones de residus, pràcticament la mateixa xifra que l’any passat (un 0,3 % menys). Tot i aquesta estabilitat interanual, el volum de residus generat a l’estiu és molt superior al de la temporada ordinària, de mitjana un 47 % més que als mesos previs, una diferència que posa de manifest l’increment de població que viu el municipi en temporada alta i el seu caràcter turístic. L’Ajuntament, a través de la Regidoria de Residus i Neteja Viària, fa una valoració positiva del dispositiu especial d’estiu, que ha comptat amb un reforç de recursos i serveis.

Del total de residus recollits, el 64,96 % correspon a la fracció de rebuig, mentre que el 35,04 % restant es reparteix entre orgànica, paper i cartró, envasos, vidre, poda i voluminosos. Aquest percentatge de rebuig posa de manifest la necessitat de continuar avançant en la separació selectiva. El regidor de Residus i Neteja Viària, Raúl García, ha remarcat que «necessitem continuar millorant en la separació de residus i reduint la fracció de rebuig. És un repte compartit que ens permetrà avançar cap a un model més sostenible i econòmicament eficient».

El servei de recollida porta a porta ha funcionat correctament malgrat l’increment de l’activitat i només s’han detectat incidències puntuals en punts concrets, la qual cosa demostra que la ciutadania s’ha adaptat al sistema i en general compleix el calendari i la separació. Tot i això, cal seguir fent pedagogia perquè tothom utilitzi aquest servei i no depositi els residus a les bateries de contenidors.La recollida comercial extraordinària a la façana marítima també ha funcionat adequadament gràcies a la coordinació entre departaments i a una campanya informativa difosa a través de la web municipal, les xarxes socials, l’aplicació Viu La Torre i el canal de WhatsApp de Comerç Local.

A més, s’ha dut a terme una neteja intensiva de contenidors comercials (99 d’orgànica, un 82 % del total, i 54 de vidre, un 44 %) i s’han gestionat més de 60 incidències, de les quals 42 s’han canalitzat mitjançant l’aplicació Viu La Torre.

Dispositiu ordinari, de l’1 d’octubre al 31 de maig

Amb l’arribada de l’octubre, s’ha activat el dispositiu ordinari de recollida i neteja, que es mantindrà fins al 31 de maig.

La recollida porta a porta domiciliària es pot consultar aquí Cal recordar que en el dispositiu ordinari, l’orgànica es recull els dilluns, dimarts, dimecres, divendres i dissabtes. La recollida comercial es pot consultar aquí amb les següents excepcions: No es fa la recollida de vidre comercial els dijous (excepte al poble i al polígon). No es fa la recollida comercial a façana marítima els diumenges.

Es mantenen actius serveis complementaris com la recollida gratuïta de voluminosos, la deixalleria municipal, la recollida de poda amb cita prèvia i la gestió d’incidències a través de l’aplicació Viu La Torre.

El regidor Raúl García ha volgut subratllar que “la gestió eficient dels serveis requereix un esforç constant per part de l’Ajuntament, però també una actitud responsable per part de la ciutadania i del teixit comercial, especialment en les zones amb més pressió d’activitat”.