L’Ajuntament de Torredembarra obrirà un període de quatre mesos, del 3 de novembre de 2025 al 28 de febrer de 2026, perquè la ciutadania pugui comprovar la correcció de les dades relatives a inhumacions i concessions de drets funeraris del Cementiri Municipal i, si escau, aportar la documentació necessària per a la seva actualització.
Aquest tràmit s’ha de realitzar a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), de dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h, o bé demanant cita prèvia.
L’obertura d’aquest termini s’emmarca en la fase de comprovació i regularització de dades del Cementiri Municipal, després que l’Ajuntament hagi completat recentment la informatització de tota la informació existent, que fins ara es conservava només en llibres de registre manuals.
Aquesta tasca ha permès disposar d’una base de dades moderna i més accessible, però també ha posat de manifest la necessitat d’actualitzar diverses situacions per assegurar una gestió correcta i transparent. En concret, s’ha detectat que prop d’un miler de sepultures continuen tenint com a titulars del dret funerari persones difuntes, fet que cal regularitzar.
L’alcalde, Vale Pino, ha explicat que "amb aquesta fase de comprovació fem un pas necessari per posar al dia la informació del Cementiri Municipal. La informatització de les dades ens ha permès detectar casos que cal regularitzar i ara demanem la col·laboració de la ciutadania per fer-ho possible". També ha afegit que «aquest procés ens permetrà millorar la gestió del servei i oferir una millor atenció».
El Cementiri Municipal de Torredembarra disposa actualment d’un total de 2.146 espais funeraris, distribuïts de la manera següent: 1.823 nínxols, 280 columbaris, 11 panteons i 32 tombes.
Torredembarra informatitza la informació del cementiri i obre un període per comprovar la correcció de les inhumacions i concessions
L'Ajuntament ha descobert que encara hi ha prop d’un miler de sepultures que continuen tenint com a titulars del dret funerari persones difuntes
16 d'octubre de 2025 a les 09:42h

El més llegit