Dimecres, 21 de maig de 2025
És notícia

Temporada de nidificació del corriol camanegre a Torredembarra

Avatar photo

Quan arriba la primavera, el camp de dunes de la platja de la Paella i els Muntanyans tornen a esdevenir un espai clau per a la nidificació del corriol camanegre (Charadrius alexandrinus), una espècie protegida que troba en aquest entorn natural un lloc òptim per a la reproducció. El camp de dunes de la Paella ha estat el primer indret on es van veure els primers exemplars i s’hi han localitzat diverses postes d’ous que es troben sota seguiment i mesures de protecció activa, tot i que encara no s’ha detectat cap naixement. En els últims dies, també s’han detectat els primers exemplars a la platja dels Muntanyans.

Per tal de garantir la seguretat de les postes i minimitzar les molèsties a l’espècie, es duen a terme diverses mesures de protecció, com la delimitació de les zones de cria amb pals i cordes, la col·locació de gabions metàl·lics que protegeixen els nius de possibles depredadors, i el seguiment constant de l’evolució de cada posta. Aquestes accions es realitzen de manera coordinada entre l’Ajuntament de Torredembarra, a través dels operaris de Medi Ambient, el GEPEC (Grup d’Estudi i Protecció dels Ecosistemes Catalans), i els Agents Rurals de la Generalitat.

La regidora de Sostenibilitat, Angie Muñoz, recorda la importància de respectar les zones protegides com els Muntanyans i el camp de dunes de la Paella sempre i, especialment, durant la temporada de cria, que abasta els mesos de primavera i inici d’estiu. Es demana a la ciutadania i visitants que no accedeixin a les zones encordadesevitin molestar la fauna, i segueixin les indicacions de la senyalització ambiental.

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament disposa de 3.000 pots de melmelada procedent dels tarongers dels carrers de Reus

Notícia següent
reus-transformacio-digital

Reus revalida la primera posició com a referent nacional en transformació digital i govern obert

Notícies relacionades