Pel que fa a la resta de trams del Corredor, el titular de Foment ha afirmat que en tots ells s’està aplicant un criteri de “màxima celeritat” i que no existeix “cap problema de finançament”. “No s’escatimarà ni un euro ni hi haurà un sol minut de retard per manca de disponibilitat pressupostària”, ha garantit.
Inici imminent de les obres del ‘tercer fil’
De la Serna ha destacat l’impuls del projecte d’implantació del tercer carril ferroviari entre Vila-seca (Tarragonès) i Castellbisbal (Baix Llobregat), que segons ha dit estarà enllestit durant el tercer trimestre del 2019. Pel que fa al subtram Castellbisbal-Martorell, De la Serna ha detallat que ja s’ha rescindit el contracte anterior i que el nou s’aprovarà a finals de mes. En els altres dos subtrams, entre Martorell i el nus de Vila-seca, ja es disposa dels materials i les obres començaran “ja”, segons De la Serna.
Preguntat per un futur traçat alternatiu al pas de les mercaderies pel litoral de la ciutat de Tarragona, el ministre ha admès que no es descarten altres opcions a mitjà termini. Això permetria atendre la petició de provisionalitat del ‘tercer fil’ que es fa des del territori. “Estudiem altres possibilitats que segueixin afavorint la integració del tràfic de mercaderies i evitar que afectin a la mobilitat o la integració urbana”, ha conclòs.