Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

L’assassinat de Carme Gallart als Pallaresos, protagonista de ‘Crims’

Avatar photo
En el programa Carles Porta va oferir una narració detallada del cas
Carles Porta, conductor del programa ‘Crims’. CEDIDA

Aquest dilluns, després de mesos d’espera, Carles Porta tornava a la televisió amb l’estrena de la nova temporada de Crims, la sèrie que ha esdevingut un veritable fenomen, no només a Catalunya, sinó arreu.

El primer episodi d’aquesta nova temporada, titulat “Palauet”, va centrar-se en un dels casos més mediàtics de la província de Tarragona: la desaparició i assassinat de Carme Gallart, veïna de Els Pallaresos, un municipi del Tarragonès.

El 18 de juny de 2015, Carme Gallart, de 65 anys, va desaparèixer mentre es dirigia a agafar un autobús al seu municipi, per reunir-se amb un amic a Tarragona. La seva desaparició va encendre les alarmes i, poc després, els Mossos d’Esquadra van descartar la hipòtesi d’una fugida voluntària. En qüestió de dies, les sospites es van centrar en Ramon Franch, un agent immobiliari amb qui Gallart mantenia un conflicte judicial relacionat amb una estafa que la va deixar en una situació econòmica desesperada.

Segons els investigadors, l’empresa de Franch va enganyar Gallart en una operació immobiliària que la va deixar amb deutes i sense les propietats que havia intentat vendre. A mesura que passaven els mesos des del dia de la desaparició, els Mossos van reunir proves que apuntaven clarament cap a Franch, tot i que el cos de Gallart mai va ser localitzar.

L’episodi de Crims d’ahir va aprofundir en els detalls del cas, amb testimonis i reconstruccions que van il·lustrar la investigació. De fet, des del moment que es va produir la desaparició, la víctima “Deixa de fer absolutament tot. Això és el que nosaltres diem falta d’activitat vital manifesta rotunda i absoluta, que és el que ens permet inferir la mort d’aquesta persona”, explica Pere Sánchez, sergent de la Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos d’Esquadra.

En el programa Carles Porta va oferir una narració detallada del cas, mostrant com els agents de la Unitat Central de Persones Desaparegudes van aconseguir rastrejar la ubicació del telèfon mòbil de Franch, que va mostrar que estava en el mateix lloc que Gallart el dia de la seva desaparició. A més, van aparèixer restes de sang de la víctima en un vehicle de Franch, circumstància que va ser fonamental per vincular-lo al crim.

Malgrat que el cos de Gallart mai no va ser trobat, el tribunal va condemnar Franch a 15 anys de presó per homicidi amb ocultació de cadàver l’any 2017. La sentència també incloïa una indemnització de 450.000 euros a la família de la víctima. A més Franch va ser condemnat per estafa i falsedat documental, amb una pena addicional de sis anys de presó i altres càrrecs econòmics.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Ferroviària

Continuen els retards a l’R4 i l’R8 per una incidència a Castellbisbal

Notícia següent

L’Ajuntament de Vila-seca treu a licitació noves obres per valor d’1 milió d’euros

Notícies relacionades