Diumenge, 30 de juny de 2024
És notícia

La Zona de Baixes Emissions de Tarragona: Com serà la seva aplicació?

Avatar photo
La consellera Sonia Orts ha donat detalls de quan es començarà a sancionar, el preu de les multes i l’horari de la ZBE

La Zona de Baixes Emissions de Tarragona (ZBE), obligada per la legislació europea, comença a definir-se. La conformació de tots els seus detalls es troba en la recta final i segurament s’acabarà definint aquest mes de febrer. Avui s’ha reunit la comissió per a la seva redacció i està previst que durant el febrer passi per la comissió de Territori i posteriorment pel Ple de l’Ajuntament. La consellera de Mobilitat, Sonia Orts, ha explicat alguns dels detalls d’aquesta ZBE que hauria d’arrencar el 2025.

Actualment, es calcula que un 30% dels vehicles de la ciutat no compten amb el distintiu necessari per entrar en aquesta futura Zona de Baixes Emissions. Per aquest motiu, durant aquest any està previst que s’executi una campanya informativa per conèixer quins cotxes poden entrar en aquest perímetre i quines exempcions s’hi aplicaran. A més, també es preveu que els tarragonins gaudeixin d’una aplicació progressiva d’aquestes restriccions, podent-se adaptar a la nova normativa.

En principi, l’1 de gener de 2025 es posarà en funcionament aquesta Zona de Baixes Emissions, amb tots els mecanismes instal·lats per controlar el flux de vehicles que entren i surten d’ella. Tot i això, les sancions als automòbils no habilitats no començaran des del primer dia, sinó que hi haurà un període de proves d’uns tres o quatre mesos per confirmar que tot funciona correctament i en el qual es posarien “multes” pel valor de 0 euros. Passat aquest marge de temps, els vehicles de persones no empadronades a Tarragona i que no tinguin l’etiqueta necessària no podran entrar dins de la zona delimitada. En cas de fer-ho, rebrien una multa de 200€.

Les persones empadronades a Tarragona, però, comptaran amb un calendari diferent. Durant el 2025 tots els tarragonins estaran exempts de qualsevol multa econòmica per poder fer la transició a nous models de transport o altres vehicles. El 2026 s’acotarà aquesta exempció i només podran entrar sense el distintiu els empadronats dins de la ZBE. Finalment, el 2027 els empadronats dins de la zona només es podran moure en la seva àrea d’aparcament, delimitació de dins de la ZBE que la divideix en tres sectors.

Una altra de les novetats que ha ofert la consellera Orts és l’horari que tindrà la ZBE. Aquest ha sigut un punt de debat que ha comportat cessions per part de diversos grups del consistori, ja que alguns volien allargar-la i altres escurçar-la. Finalment, la posició de consens ha sigut un horari de 7 del matí a 19 de la tarda durant els dies feiners. D’altra banda, l’espai delimitat per la primera fase serà el que es troba dins de l’àrea emmarcada per l’avinguda Argentina, avinguda Catalunya, carrer Maria Cristina, passeig Torroja, passeig de Sant Antoni, vial William J Bryan, Moll de Costa i carrer Vidal i Barraquer. Unes vies que queden excloses de l’àrea.

Amb aquestes mesures es busca millorar la qualitat de l’aire de les ciutats més grans del país. Encara que serà necessari dur el distintiu per poder-hi entrar, també hi haurà altres exempcions a alguns sectors de al població que es donaran a conèixer pròximament.

CALENDARI PER EMPADRONATS

2025: podran entrar tots els cotxes d’empadronats a Tarragona.

2026: podran entrar només els vehicles amb el distintiu corresponent i tots els que siguin de residents de dins de la ZBE.

2027: podran entrar els vehicles amb el distintiu corresponent i els residents de la ZBE que no el tinguin només podran moure’s per la seva àrea d’aparcament.

Total
0
Shares
1 comment
  1. HIPOCRITES! amb quins diners hem de comprar cotxes nous? amb bateries que contaminen mes que qualsevol cotxe de fa 20 anys… NO TENIU VERGONYA!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salven una parella i un dels seus gossos de morir ofegats a Esparreguera

Notícia següent

Mataró crea un espai de biodiversitat amb les restes d’un arbre

Notícies relacionades