La candidatura socialista a l’Ajuntament de Tarragona ha presentat aquest matí en roda de premsa les seves propostes de mobilitat per a la ciutat. Des del pàrquing de Battestini, al costat de l’estació d’autobusos, on els socialistes aspiren a fer un gran intercanviador de transport, Viñuales ha exposat els punts principals de la seva proposta.
La columna vertebral de la mobilitat, per a Viñuales, serà la gratuïtat dels busos urbans. Ben aviat, com obliga la legislació europea, s’haurà d’establir la ZBE (Zona de Baixes Emissions) del centre de Tarragona, i per això caldrà articular solucions alternatives de transport.
MÉS APARCAMENTS DISSUASSORIS
Viñuales ha promès fer més aparcaments dissuasius a les entrades de la ciutat que buidaran els carrers de cotxes. Hi ha molts terrenys en estat d’abandó, ha assegurat, que poden adequar-se per a aquest propòsit.
Els aparcaments estaran connectats amb línies d’autobús al centre, i el cost de l’aparcament (amb el trajecte en autobús inclòs), serà, com ara, d’1 euro diari. També s’hi faran arribar carrils bici que hauran de connectar amb les universitats i els centres educatius.
El candidat socialista s’ha queixat que molta gent no vol venir a treballar a Tarragona per l’escassesa i el preu desorbitat de l’aparcament, i això cal solucionar-ho.
També ha criticat durament la compra de dos autobusos d’hidrogen -per part de Fortuny– per 2,5 M€, quan no hi ha hidrogeneres planejades i quan els busos elèctrics costen la meitat. ‘I encara en volen comprar dos més’, ha reblat.
Per altra banda, ha promès més carrils bici, ‘però no pel centre de la ciutat’ i ha denunciat la manca de planificació del govern Ricomà pel que fa a aquest tema i a la mobilitat en general.