En el cas de Tarragona l’anàlisi posa de manifest que les zones de Sant Salvador i els barris de Ponent tenen uns índex d’immigració a les escoles d’un 25%, mentre que la mitjana de la ciutat és del 10%. També en aquests barris és on es registra una menor mobilitat entre zones. És a dir, els alumnes de les zones més desfavorides van a escoles més properes i, segons Bonal, no per voluntat pròpia, sinó per una mala distribució de les places a la ciutat i perquè no poden accedir a escoles concertades que es trobin en altres llocs.
“Si reduïm la segregació, ningú hi perd”, ha indicat, i ha exposat que està demostrat que en classes on el percentatge d’alumnes amb més necessitats és baix, aquests evolucionen més favorablement que en les aules on n’hi ha molts. Per aquesta raó, l’autor de l’informe ha demanat valentia als polítics per prendre decisions que en alguns casos poden ser controvertides però que són necessàries per a una millor distribució de l’alumnat.
El conseller d’Educació de la ciutat, Manel Castaño, s’ha compromès a impulsar mesures que permetin corregir la situació i ha considerat que és una “oportunitat” poder-ho fer en els propers anys. “Cal fer un canvi radical en la gestió de l’educació, a tots els nivells del municipi”, ha assenyalat.
El conseller d’Educació de la ciutat, Manel Castaño, s’ha compromès a impulsar mesures que permetin corregir la situació i ha considerat que és una “oportunitat” poder-ho fer en els propers anys. “Cal fer un canvi radical en la gestió de l’educació, a tots els nivells del municipi”, ha assenyalat.