Un 40% menys de clients als càmpings de la ciutat de Tarragona durant la temporada d’estiu

La caiguda dels mercats alemany i holandès arriba al 80%

Els càmpings de Tarragona han viscut la pitjor temporada d’estiu de la seva història amb una davallada de clients del 40% per la pandèmia de la covid-19. Segons informa l’agrupació de Càmpings Tarragona ciutat, l’augment del visitant nacional, amb reserves d’última hora i molta rotació, no ha permès compensar la davallada del públic internacional.

La reducció de visitants estrangers s’ha apropat al 70%, de mitjana, i ha arribat al 80% en el cas dels turistes alemanys i holandesos –dos dels mercats més importants per als grans càmpings de la zona. El sector destaca que la major demanda ha correspost al bungalow i ‘mobile home’, i per això reitera la petició de suport a les administracions per poder modernitzar les seves instal·lacions.

“Malgrat l’enorme esforç realitzat pels empresaris i la il·lusió que havíem posat per remuntar la temporada, la brusca caiguda de clients, -que ronda el 40% – ha estat generalitzada i determinant en el nostre sector”, ha lamentat el president de l’entitat, Agustí Peyra.

L’agrupació que representa set càmpings del municipi de Tarragona afirma que la tendència de la demanda en aquests mesos ha evidenciat l’aposta pel bungalow amb serveis de qualitat en un model resort. “El bungalow i el mobilhome, degut a les seves característiques, han sigut els tipus d’allotjament amb més demanda i han permès contenir la caiguda general d’ingressos”, ha destacat Peyra.

Els mals resultats d’ocupació se sumen a l’important esforç econòmic per garantir la seguretat, atès que, segons els càmpings, les inversions en elements i procediments contra la covid-19 estan sent costoses per a les empreses i difícilment es podran amortitzar.