Una primera tarda marcada per les avaries i un matí plagat de retards. Aquest és el balanç del retorn del servei ferroviari entre Barcelona i Tarragona, després de cinc mesos d’obres al túnel de Roda de Berà.
Tot i que els trens han comptat amb una bona afluència de passatgers, des de la plataforma Dignitat a les Vies consideren que la gent “no hi ha apostat”. La seva portaveu, Anna Gómez, destaca que els usuaris d’aquest matí eren els que fins ara utilitzaven el Pla Alternatiu de Transport (PAT), mentre que els que s’havien passat al bus, al cotxe o a l’Avant no han tornat als regionals. “Hem preguntat a un grup on formaven cotxes des de Torredembarra i Altafulla i ningú ha tornat. L’Avant també continua a tope. La gent no tornarà fins que no funcioni el servei”, recalca.
“La gent no tornarà fins que no funcioni el servei”
La plataforma creu que aquestes primeres hores del restabliment del servei han sigut “caòtiques” i considera que aquesta situació fa que la gent “arribi a les feines amb un estrès total”. Amb tot, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va demanar ahir “comprensió” als usuaris davant de les “disfuncions” que es preveuen a la línia. “Més que de paciència ens hauríem de carregar de resignació. Quan arribem tard a la feina i ens posin una amonestació, potser haurem d’ensenyar les paraules de la consellera. A veure si funciona i els caps tenen paciència”, ironitza Gómez.
La portaveu de Dignitat a les Vies assegura que la principal demanda de la plataforma ara mateix és el “servei” per evitar el caos horari. “Que funcioni, no demanem res més. Volem trens nous, però ja és secundari. Necessitem arribar a la feina i no condicionar el fet de treballar a Barcelona amb tenir vida personal”, reclama.