Els trens tornen a circular entre Tarragona i Barcelona després de cinc mesos d’aturada. Els viatges van reactivar-se ahir a les 15.00 hores en una primera tarda especialment accidentada i en què fins i tot es va haver de tallar la circulació entre Cunit i Sant Vicenç de Calders per una avaria. Amb tot, la tarda negra no ha frenat els usuaris de Renfe aquest matí. Un bon grapat de persones ha apostat pel tren amb la incertesa de com seria el retorn a la normalitat.
“Fins ara anava en cotxe i, si l’experiència és bona, la idea és agafar el tren”, explica un usuari que prova aquest trajecte per primera vegada. El seu cas és curiós. Fa tres mesos va aconseguir una feina a Barcelona, però el servei es trobava tallat per les obres al túnel de Roda de Berà. Durant les incidències va preferir no utilitzar el servei alternatiu perquè havia d’aixecar-se “massa d’hora” i ara intentarà confiar en el tren per arribar a la capital. “He vingut mitja hora abans per si de cas”, apunta.
Un altre usuari que fia la seva sort al servei ferroviari és el Jordi Carbó, un estudiant en pràctiques que cada setmana puja a Barcelona. Fins ara, ha apostat pel servei alternatiu, del que no treu una mala experiència personal. “Ha funcionat prou bé, ja que tinc flexibilitat horària”, destaca. De moment, no es planteja una opció que no sigui agafar el tren cada matí. “Estic provant, abans ja agafava el tren sabent que hi havia retards. Treballo en mig de Barcelona i és l’única alternativa que tinc. En comparació, el bus és massa car”, assenyala.
“Anar en cotxe a Barcelona és massa complicat. Val la pena”
Davant la situació, hi ha moltes persones que ho encaren amb filosofia. El Jon, consultor que puja de manera puntual a la capital, comenta que l’obra “s’havia de fer” i destaca que té “bastanta paciència” per afrontar el que pot venir. Ell ha decidit avui agafar un tren a les 6:55 per poder arribar a temps al Mobile World Congress i remarca que no havia explorat altres alternatives: “Vaig preguntar a la gent com havia funcionat ahir i em van dir que amb retards, però el benefici és molt gran. Anar a Barcelona en cotxe és molt més complicat, val la pena”.
D’altra banda, una de les usuàries més crítiques amb qui ens hem topat és l’Ana Ruiz. Ella fa ús del tren cada dia i ahir ja va tastar el retorn del servei. Durant aquests cinc mesos valora positivament el funcionament de l’alternativa durant els matins, mentre que creu que a la tarda la sensació era ben diferent: “no vegis la que es liava“. Després de perdre cinc hores el diumenge, avui s’ha curat en salut i ha agafat el tren de les 6:25 per arribar a la seva analítica sense sobresalts. A banda de les incidències del servei, l’Ana considera que els treballadors de Renfe perdran amb el traspàs de Rodalies a la Generalitat i pensa que els retards venen provocats per aquesta situació.
Tot i que els retards no arriben a les xifres d’ahir, els trens estan funcionant amb alguns minuts d’espera.