La Diputació de Tarragona ha aterrat a FITUR per promocionar les seves dues marques turístiques: Costa Daurada i Terres de l’Ebre. La província arriba a la fira després d’un 2024 en què les xifres han tornat als anys prepandèmics, amb un augment del 5% de les pernoctacions a la Costa Daurada i un 3,8% a les Terres de l’Ebre.
Noemí Llauradó, presidenta de la Diputació, afirma que compten amb una agenda farcida de reunions amb operadors turístics, agències de viatges, mitjans especialitzats i companyies àries. En declaracions als mitjans, ha afirmat que l’objectiu és “desestacionalitzar el turisme”, “potenciar les sinergies de la costa amb l’interior” i presentar projectes com el projecte ‘Birding Ebre Pirineus’, una web sobre les espècies d’aus en aquests territoris. En aquestes reunions, la presidenta també espera veure les tendències de 2025 i poder aproximar algun acord.
Potenciar vols a Alemanya, França i Regne Unit
El bon moment del turisme a la demarcació ha vingut acompanyat del creixement de l’Aeroport de Reus. De fet, les seves xifres han millorat per sobre de la mitjana dels aeroports gestionats per AENA. Concretament, una pujada del 13% arribant als 1,3 milions de passatgers. Amb 44 connexions confirmades per 2025, Llauradó afirma que volen potenciar les rutes amb França, origen de la majoria de turistes. A més, el gran nombre de britànics que arriben a la Costa Daurada i d’alemanys que s’interessen per les Terres de l’Ebre fa d’aquestes dues nacionalitats un interès per la infraestructura aèria.