Tarragona i Reus projecten la T-11 com la nova 'Gran Via' metropolitana

Els alcaldes de les dues ciutats creuen que ha de patir una transformació per fer-la "més urbana" i metropolitana

03 d'abril de 2025 a les 11:43h

La mobilitat serà una peça clau en l'engranatge de la nova Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona. En diferents declaracions, els alcaldes del Grup Impulsor han assenyalat aquest àmbit com un dels més interessants perquè aquesta àrea pugui fer un salt. El tramvia que ha de vertebrar la costa, la nova concessió dels autobusos interurbans o la millora del transport ferroviari són alguns dels objectius que es marca el Grup Impulsor. A més, el futur rol de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) com una eina metropolitana és un dels debats oberts que poden vehicular aquest tema.

Tant l'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, com l'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, han abordat tots aquests temes en una entrevista conjunta al Bon Dia Tarragona de Ràdio Ciutat de Tarragona. Amb tot, han obert el meló del paper de l'autovia T-11 per vertebrar els dos principals pols d'aquesta àrea metropolitana. "És una de les peces fonamentals de la connexió. En aquest moment la T-11 és només una autovia, però estan creixent coses al seu voltant. Per tant, l'hem de dotar de contingut, fer-la més urbana i que no solament hi circuli vehicle privat", assenyalava Guaita.

En la mateixa línia, l'alcalde Viñuales creu que la via és "la nostra Diagonal" i aposta perquè la T-11 sigui la "Gran Via de l'Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona". El batlle considera que el canvi de nom i de fisonomia seria "un pas simbòlic".

 
Sobre l'autor
Foto Adrià Miró autor
Adrià Miró
Veure biografia
El més llegit