Tarragona

El bus Tarragona-Barcelona manté els 600 usuaris diaris tot i la represa del servei ferroviari

Els viatgers agafen l’autocar perquè és més fiable que Renfe: “És més puntual l’autobús que el tren”

El servei d’autobusos entre Tarragona i Barcelona han mantingut els 600 usuaris diaris tot i la represa dels regionals després del tall per les obres al túnel de Roda de Berà. Segons indiquen a l’ACN des de la companyia Autocars Plana, qui presta el servei, s’ha passat d’un centenar de viatgers al dia abans de la interrupció ferroviària als 600 actuals. De moment, continuen havent-hi divuit expedicions al dia, nou de les quals directes i se segueix oferint la T10-120. El gerent de la companyia, Josep Albert Vallcorba, destaca que és un servei “fiable” i permet als viatgers “arribar a l’hora sense entrebancs a Barcelona”. Manolita Sánchez, una usuària que va cada dijous a Barcelona, assegura que “és més puntual l’autobús que el tren”.

A conseqüència del tall, el departament de Territori i l’empresa Plana van acordar l’augment d’expedicions directes de Tarragona cap a Barcelona i viceversa. Abans n’hi havia tres al dia i es va passar a nou, a més de les nou que habitualment fan parada a l’aeroport abans d’arribar a la capital del país. Els autobusos que van directament a Barcelona tarden una hora i quart aproximadament entre l’estació de busos de Tarragona i plaça Espanya, on realitzen la primera parada.

A més, arran de les obres d’Adif, la Generalitat va apostar per bonificar aquesta línia amb la targeta T10-120, per gastar deu viatges en 120 dies. D’aquesta manera, cada trajecte costa 4 euros. “És un preu raonable, econòmic”, diu el gerent. Des de l’inici, s’han activat 2.900 abonaments que són recarregables.

Vallcorba afirma que, fins i tot, amb la represa del servei ferroviari, han notat un “creixement” d’usuaris als autobusos. Gairebé quinze dies després de la posada en funcionament de nou dels regionals, el gerent de Plana comenta que porten “més viatgers en aquests moments que els que portàvem quan encara hi havia el tall de la via”. Actualment, el servei està mantenint els 600 usuaris diaris, dels quals només una vuitantena van a l’aeroport. Per tant, la majoria usen l’exprés.

Des de Plana apunten que ha estat un “èxit” l’acollida entre els viatgers. “És fiable, permet als usuaris poder arribar a l’hora sense entrebancs a Barcelona, és segur, un servei còmode, perquè saben que van asseguts”, comenta Vallcorba. També assenyala que “garanteix una arribada a la feina, que era la gran preocupació que té molta gent quan vol anar a treballar a Barcelona”.

Poca fiabilitat amb Renfe

Després d’incidències gairebé diàries amb els trens de Renfe des que ha tornat a entrar en funcionament el corredor sud, molts usuaris continuen confiant en el servei d’autobusos. Manolita Sánchez i Adelina López són usuàries de Plana i van a Barcelona cada dijous. Totes dues coincideixen en la poca fiabilitat de Renfe. “No agafo el tren perquè no arribes mai puntual al lloc”, indica Sánchez a l’ACN. Insisteix que “encara que – l’autobús – vagi per carretera, arribes aviat a lloc, i saps a quina hora arribaràs aproximadament”. “Quan vas en tren, no saps quantes parades farà, quanta estona estarà a cada estació”, afegeix.

Tant Sánchez com López expliquen que abans del tall anaven sempre amb tren, però ara no hi ha tornat. “Amb totes les avaries, no tenia seguretat d’arribar bé”, valora l’Adelina. En haver-hi els abonaments, “vaig pensar que era molt més lògic agafar la Plana”, comenta. De fet, López explica que diumenge passat va provar de tornar a Tarragona amb tren, però després de pujar a passeig de Gràcia, en arribar a Sants els van fer baixar perquè el comboi estava “avariat”. Va haver d’anar “corrent” fins a la parada d’autobús per retornar amb el servei de Plana. “He desistit”, lamenta.

 

Tags: Tarragona
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

La Junta Local de Seguretat referma la coordinació entre cossos a Sant Feliu

El Casal de Joves de Sant Feliu va acollir la reunió de la Junta Local de Seguretat per analitzar l'informe…

1 minut fa

Wataru Hirai s’imposa al Solo Sax Competition 2025

El japonès Wataru Hirai guanya l’onzena edició del concurs Solo Sax Competition de l’Andorra Sax Fest 2025. Aquesta és la…

23 minuts fa

Mor un jove de 25 anys atropellat per un cotxe a l’A-7

Un jove de 25 anys va morir ahir al migdia després de ser atropellat a la A-7, a l'altura del…

29 minuts fa

El maig arriba a Cambrils amb una sessió de contes per nadons i el taller “Acrobàcies emocionals”

La Biblioteca Josep Salceda i Castells de Cambrils ha programat aquest mes de maig la sessió de contes per nadons…

42 minuts fa

Tremp celebra amb èxit una nova edició de la Fira del Corder

Aquest cap de setmana Tremp ha viscut una nova edició de la Fira “Pallars, Terra de Corder”, que ha omplert…

45 minuts fa

Els conclaves dels darrers 150 anys: de 2 a 5 dies de reunió i un rècord de 14 votacions

L’Església catòlica ha escollit una dotzena de papes des de finals del segle XIX. Durant aquest temps, els conclaves han…

57 minuts fa

Esta web utiliza cookies.