Tarragona tindrà bus gratuït el proper 2022

L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha anunciat aquest dijous a la tarda, una “revolució” en la mobilitat de Tarragona i de l’EMT (Empresa Municipal de Transports Públics de Tarragona). Amb l’afirmació: “Serem la primera ciutat en arribar a la gratuïtat universal, perquè els treballadors i treballadores no hagin de gastar més diners per guanyar-se la vida”, l’alcalde ha informat d’una nova reducció en el preu de les tarifes dels autobusos.

D’aquesta reducció se’n beneficiaran els ciutadans censats a Tarragona i serà gradual en quatre anys, començant per un descompte del 25% l’any vinent, d’un 50% el 2020, d’un 75% el 2021, i finalment, serà totalment gratuït el proper 2022. Tot els models d’abonament estaran inclosos dintre d’aquestes reduccions.

Tot i així, el bitllet senzill no estarà inclòs en aquest grup. “Entenem que aquest només l’utilitzaran els visitants i els habitants d’altres municipis, que per qualsevol motiu, hagin de desplaçar-se amb l’autobús urbà a Tarragona. Aquests no són els usuaris habituals”, ha explicat Ballesteros.

A dia d’avui, els jubilats i pensionistes ja disposen d’un bitllet gratuït, com també ho fan els escolars.

Estació central d’autobusos municipals

Una de les altres novetats que l’alcalde ha presentat avui, ha estat la nova Estació central d’autobusos municipals de Tarragona. “Transformarem l’aparcament de Battestini en
l’estació central d’autobusos municipals”, ha assegurat Ballesteros.

Aquesta nova estació, situada a l’actual aparcament entre Pere Martell i l’Avinguda Roma, interactuarà amb l’actual estació d’autobusos interurbans (plaça Imperial Tarraco), facilitant així l’accés i connexió dels viatgers interurbans.

Aquesta nova estació central permetrà, tal i com ha explicat l’alcalde:

1. La reorganització de les línies, creant busos llançadora com per exemple el de l’Hospital Joan XXIII, amb trajectes més ràpids i que permetin arribar-hi des de qualsevol punt de la ciutat.

2. Un gran estalvi econòmic ja que, amb la reestructuració de les línies i tot i mantenir el nombre de parades actuals, suposarà un estalvi d’1 milió d’euros, com a conseqüència de la reducció de quilòmetres i la major eficàcia dels motors nous.

3. Millorar la circulació als carrers Pere Martell i Prat de la Riba, ja que la nova estació central permetrà reduir el trànsit d’autobusos unicipals per aquestes vies.

4. Facilitar el treball dels empleats de l’EMT: descans, relleus, substitució d’autobusos, etc.

Per altra banda, aquesta nova estació, estarà abastida pels nous carrils de transport (bus i taxi), que s’habilitaran a la coca central de l’Avinguda Roma.

D’aquesta manera, els autobusos deixaran de circular pels vials laterals, com fan ara, evitant així el col·lapse i congestió del trànsit. El transport públic i col·lectiu passarà a circular pels carrils exteriors de la coca central de l’Avinguda Roma, alliberant així els vials laterals per al seu ús per part dels particulars.