Tarragona posa en marxa la campanya 'Som comerç TGN'

L’Ajuntament de Tarragona ha presentat avui la campanya ‘Som Comerç TGN’. Comerciants de diversos barris i diferents tipus d’establiments de la ciutat són la imatge de la campanya, que vol reforçar el vincle de la ciutadania amb el comerç de proximitat, posant en valor aspectes com la seva professionalitat o l’aportació que fa a la qualitat de vida de la ciutat. La consellera de Comerç, María José López, ha explicat que es vol destacar que “el conjunt dels comerciants i la diversitat de productes i serveis configuren també la imatge i la identitat de Tarragona, tant de cara als ciutadans com als visitants”.

La imatge gràfica de la campanya estarà present a l’espai urbà a partir de la Setmana del Comerç, la darrera de març, mitjançant 12 tòtems amb fotografies de comerciants que s’ubicaran a diversos punts de la ciutat. A més, es produiran adhesius per als establiments comercials amb el lema ‘Som Comerç TGN’, ja que la campanya neix amb la vocació d’esdevenir marca identificativa del teixit comercial de proximitat de la ciutat. La campanya també compta amb una web específica www.somcomerçtgn.tarragona.cat on es podran consultar les activitats programades. Les accions també es difondran a l’app TGN Agenda, a les xarxes socials de l’Ajuntament i a les xarxes de les associacions de comerciants, d’Espimsa i del Mercat Central quan es tracti d’activitats conjuntes.

Les accions de dinamització es duran a terme durant tot l’any i es desglossen en nou eixos temàtics amb activitats programades de manera mensual. La campanya s’inicia la darrera setmana de març, amb motiu de la Setmana del Comerç, incorporant el missatge ‘Som barri’. Durant aquella setmana estan previstes diverses jornades destinades als comerciants sobre temàtiques com el model de gestió del Mercat Central, que organitzarà l’Ajuntament, o el màrqueting verd, a càrrec de l’associació de comerciants Via T.

Per l’abril, sota el lema ‘Som Actius’, hi haurà activitats sobre comerç dedicades a l’educació i la infància, que comptaran amb la col·laboració dels centres cívics, de la Biblioteca Pública i del Club de Tarragonins. En aquesta fase, està previst que els infants de la ciutat elaborin parts els dos murals ‘Pinta el comerç’ i que, un cop completats, seran de 6 m per 1,4 m cadascun. S’exposaran a la Rambla Nova i a la plaça Verdaguer.

Al maig, l’eix de la campanya serà ‘Som Punt de Trobada’ i es realitzaran activitats infantils d’animació de carrer a diversos punts de la ciutat (com ara una Scape room a la plaça de les Cols, un laberint davant de l’OMAC a Rambla Nova o la carpa Món Titella amb 64 titelles a la plaça Verdaguer).

Al juny, l’eix comunicatiu de la campanya serà ‘Som Sostenibles’, ja que durant aquest mes se celebra tant el Dia del Medi Ambient com la Setmana de l’Energia. Per això, les accions vincularan comerç i sostenibilitat, amb xerrades, jocs educatius, inflables i distribució de bosses de paper. “En el disseny de les activitats, hem volgut prioritzar la participació de la ciutadania, mitjançant les entitats, els centres cívics i les associacions de comerciants”, ha afegit la consellera.