Pertinença, cohesió i integració en la nova imatge de la Xarxa de Centres Cívics

També s'ha presentat la programació d'hivern-primavera, que compta amb un ventall de 110 activitats, de les quals 47 són noves propostes

0
537

La Xarxa Municipal de Centres Cívics està d’estrena i és que, aquest matí, s’ha presentat la nova imatge de l’organisme que esdevé una representació de la pertinença, la integració i la cohesió que impliquen els centres cívics. Amb aquest renovat concepte s’aposta també per un canvi en el paradigma d’aquests equipaments, amb un caràcter tradicionalment més assistencial. Però, la Xarxa no només estrena nova imatge, sinó també 47 noves propostes que s’inclouen en la programació d’hivern-primavera, amb un ampli ventall de possibilitats que, en total, ofereix 110 activitats a la ciutadania.

“Els centres cívics són molt més que un element d’assistència; són un element de cohesió i integrador”, ha pronunciat la consellera de Serveis a la Persona, Ana Santos. Precisament, és aquest vessant el que es vol potenciar amb la renovada imatge de la Xarxa de Centres Cívics de Tarragona. Segons ha defensat la consellera, aquesta ha estat una de les fites del govern de Ballesteros des de l’inici del seu mandat. “Cal anar més enllà de la ciutadania i fer participar a les associacions perquè les programacions siguin consensuades”, ha sostingut també Santos, qui ha afegit que els centres cívics desenvolupen un paper molt important en la vida de persones nouvingudes que participen en la ciutadania a través d’aquests equipaments.

Per aquest motiu, el coordinador de la Xarxa Municipal de Centres Cívics, Amat Callen, ha destacat la importància de què les activitats que s’ofereixen des dels centres cívics siguin directament proposades per la ciutadania. En aquest sentit, des de l’organisme s’ha volgut encetar el 2018 amb tres pilars fonamentals: les activitats familiars, la incorporació de nous serveis i la transversalitat.

Callen ha parlat de la cuina i la fotografia com algunes de les activitats més demandades, encara que, en referència a una “potenciació de les activitats familiars” en aquesta programació, ha destacat un taller per cuinar una espasa d’Star Wars, o bé el ioga per nadons. Tot i això, el coordinador també ha fet menció de la proposta Civics Labs, ja que la dinamització informàtica continua sent una altra de les propostes més sol·licitades. Referent a la incorporació de nous serveis, Callen ha parlat del Punt Òmnia -ubicat al centre cívic de Torreforta-, que completa l’oferta de cursos informàtics, tecnològics i digitals; Tarragona Impulsa, que es desplegarà també als barris oferint els seus serveis a 3 dels 6 centres cívics de la Xarxa; i el Club dels Tarraconins, el pati de pares i mares, una activitat que apostarà per tallers més pràctics de formació als pares amb els seus infants.

Per la seva banda, l’alcalde ha destacat la tasca dels centres cívics com equipaments que permeten una obertura “de la ciutat cap al centre”, i no del centre cap a la ciutat com acostuma a ser. En referència als canvis, Ballesteros ha dit que “aquesta nova programació democratitza la ciutat” perquè permet que tothom tingui l’oportunitat de conèixer el seu entorn. El batlle també ha apel·lat a aquest “sentiment de pertinença” que es vol transmetre a través dels centres cívics.

El sentiment de pertinença configura la nova imatge de la Xarxa de Centres Cívics

Precisament, això és el que s’ha volgut plasmar en la nova imatge de la Xarxa de Centres Cívics de Tarragona, un doble cor que es fusiona creant una X. Com ha explicat el creatiu d’Amor de Marca, Sergio Cabezas, el “sentiment de pertinença” ha estat l’element central a partir del qual s’ha articulat aquesta nova creació. Arran d’aquest, s’han anat incorporant altres elements per diferenciar la identitat de cada centre cívic dins la xarxa, com les trames i els colors. D’aquesta manera, la imatge general de la Xarxa esdevé una X amb un color blau predominant, i cada equipament té el seu propi logo format també per una X, però amb una trama i un color diferents. Finalment, s’ha afegit també un eslògan que pretén resumir la tasca dels centres cívics cap a la ciutadania: ‘Fan x tu’.

FER UN COMENTARI