Floria assegura que els tres nous busos entraran en funcionament el febrer de 2019

El consell d'administració de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) va aprovar la seva adjudicació el passat setembre

0
396

La presidenta de l’EMTBegoña Floria, ha assegurat en declaracions a La Ciutat que els tres autobusos que es van adjudicar el passat setembre a l’empresa Evobus Iberica podran entrar en funcionament el pròxim mes de febrer. Preguntada per les darreres declaracions del president i el secretari del comitè d’empresa de l’EMT, Antonio Chacón i Rubén Vaquero, que han tornat a reivindicar la necessitat urgent de la renovació de la flota i “una situació límit”, segons ha publicat el Diari de Tarragona, Floria ha defensat que tant el comitè d’empresa com el consell d’administració “tenim els mateixos interessos”. Segons la presidenta de l’empresa pública aquest objectiu compartit s’ha de conduir per tractar-se en “un espai de suma perquè l’empresa vagi a positiu”.

En aquesta línia, Floria ha manifestat que “és feina del comitè d’empresa reivindicar i feina del consell d’administració posar en marxa els mecanismes per resoldre-ho”, la qual cosa ha assegurat que ja s’està fent. En aquest sentit, la socialista s’ha mostrat comprensiva amb aquesta “sensació que no arriben les coses” perquè “és cert que les tramitacions administratives són molt lentes”. “Ara ja estem disposició de començar amb la renovació de la flota”, ha celebrat Floria, que arribarà el mes de febrer amb els tres primers autobusos articulats.

1 MEUR d’inversió inicial per a la renovació de la flota

D’altra banda, Floria també ha posat sobre la taula la qüestió econòmica i ha assegurat que es comptarà amb un milió d’euros inicial d’inversió per al pla de renovació de la flota d’autobusos com també ha detallat que s’està treballant per saber “si podem comptar amb més diners en el marc del pressupost general de la ciutat”. La presidenta de l’empresa municipal ha recordat que “la inversió d’una ciutat és global i es necessiten diners per tots els àmbits”. “Jo com a presidenta de l’EMT voldria poder renovar-la tota i d’hora, però com a responsable política sé que la gestió d’un pressupost de la ciutat no és exclusiva d’un únic departament”, ha puntualitzat.

Un problema “endèmic” d’un govern anterior

Floria també ha recordat que la situació actual de la flota d’autobusos és “un problema endèmic que ve d’un govern d’abans de l’alcalde Ballesteros“, el qual “va deixar hipotecada amb un rènting molt alt tota la flota d’autobusos”. Per això, aquest any 2018, quan acabava aquesta “compromís financer”, s’ha iniciat la renovació de la flota. La presidenta de l’EMT també ha tret pit respecte a la gestió d’aquesta situació en un moment de crisis argumentant que “el servei públic s’ha mantingut, mentre en altres ciutats s’ha privatitzat” i ha assegurat que el govern municipal continuarà complint amb els seus compromisos: que es puguin fer les renovacions que pertoquin; l’increment de freqüència i de línies si cal; com també, “seguir treballant per la gratuïtat del bitllet per tots els ciutadans de Tarragona”.

FER UN COMENTARI