Adif electrifica els accessos ferroviaris de diverses empreses de Tarragona al Corredor Mediterrani

Les companyies podran posar en circulació trens de mercaderies amb tracció elèctrica tant en ample internacional com convencional

0
431

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) posarà en tensió, en els pròxims dies, la nova catenària instal·lada als accessos ferroviaris de diverses empreses de l’entorn de Tarragona al Corredor Mediterrani. El nou sistema d’electrificació s’ha instal·lat en un tram d’1,2 quilòmetres, des dels punts quilomètrics 268/251 i 269/470, com a perllongament de la tercera via de l’estació de Tres Camins cap a les derivacions particulars de diverses empreses amb connexió ferroviària a la xarxa general. L’actuació s’emmarca en el projecte per a la implantació de l’ample estàndard en el Corredor Mediterrani -entre Castellbisbal i Múrcia-, el qual contempla, a més, la instal·lació d’un tercer carril. Un cop enllestit el projecte, les empreses que disposin d’enllaç amb el Corredor podran posar en circulació trens amb tracció elèctrica, tant en ample internacional (1.435mm) com convencional (1.668mm).
L’electrificació del nou tram està dotada d’un sistema en corrent contínua de 3.000 volts. L’alimentació d’energia elèctrica a la línia es fa mitjançant les subestacions de tracció, que transformen la tensió de 45.000 volts en corrent alterna subministrada per Red Eléctrica Española (REE) als 3.300 volts en corrent contínua que són necessaris per la catenària.

L’Adif demana extremar la precaució a l’entorn d’aquestes instal·lacions, atès que un cop la catenària i els seus sistemes associats estiguin en tensió, qualsevol contacte amb els elements conductors -ja sigui directament o per mitjà de ferros, filferros o d’altres peces metàl·liques- pot provocar la mort per electrocució.

FER UN COMENTARI