El president de Port Tarragona, Santiago J. Castellà, s’ha reunit amb el director general de Barcelona-Catalunya Centre Logístic (BCL), Santiago Bassols i la responsable d’estudis de l’associació, Alícia Casart. La trobada ha servit per explorar vies de treball conjuntes que ajudin a impulsar el desenvolupament i la competitivitat del sector logístic a Catalunya.
Ambdues institucions han pogut conèixer amb més profunditat els seus projectes estratègics i actuacions destacades, a la vegada que han identificat reptes compartits. Cal destacar que des d’aquest febrer, Santiago Castellà és membre del Comitè Executiu de BCL.
La trobada ha permès estrènyer els vincles entre aquesta associació de referència en l’àmbit logístic català i Port Tarragona. Santiago Bassols i Alícia Casart han explicat les línies mestres que marcaran l’estratègia de Barcelona-Catalunya Centre Logístic en els pròxims dos anys i que es basen en el desenvolupament de les infraestructures ferroviàries i viàries, la descarbonització del transport, especialment en l’àmbit marítim i terrestre i l’impuls a la intermodalitat ferroviària.
Aquests àmbits són també essencials per Port Tarragona. El president Castellà ha explicat l’aposta en matèria d’intermodalitat que està fent l’APT gràcies a les prestacions de la Terminal Intermodal de la Boella i a noves infraestructures com la futura PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo, que quedarà enllestida a l’estiu de 2025. Pel que fa a la descarbonització del transport marítim, el president ha posat en valor la inversió de més de 50 milions d’euros fins al 2028 per a electrificar els molls de Balears, Andalusia i Cantàbria.
Així mateix, també s’han presentat altres projectes estratègics del Port com la Zona d’Activitats Logístiques, que serà un pol d’atracció per a noves implantacions industrials, especialment vinculades a sectors emergents de la nova economia, com les bateries, el vehicle elèctric o els semiconductors. A més, Castellà també ha explicat als representants de BCL altres actuacions clau per al futur creixement de Port Tarragona, com el contradic de Ponent o l’ampliació del moll de Balears.
Ambdues organitzacions han acordat establir una relació de diàleg per a poder avançar cap a la consecució de les fites compartides per a promoure la logística com a motor econòmic de Catalunya.