Aquest matí, els representants dels grups de l’Ajuntament de Tarragona han fet una declaració institucional per parlar sobre el futur de la xarxa ferroviària del Camp i el Complex Petroquímic.
Amb l’entrada en circulació del Corredor del Mediterrani per a passatgers, l’estació urbana de Tarragona ha perdut el servei de trens de llarg recorregut (Euromed i Altaria), els horaris i la freqüència dels regionals ha disminuït i limita molt l’ús d’aquest servei, i els trens d’alta velocitat no faran parada a l’estació. D’altra banda, el transport de mercaderies augmentarà i continuarà passant per les zones més poblades del territori.
Segons els regidors del consistori, “aquesta situació dibuixa un escenari de desgavell ferroviari tant a Tarragona ciutat com al conjunt del Camp”. A més, assenyalen que les conseqüències del mal funcionament del sistema ferroviari ho són per partida triple: “uns serveis molt menys atractius respecte a altres tipus de mobilitat molt més contaminants, la mobilitat amb transport públic al conjunt del Camp de Tarragona i en relació amb Barcelona seguirà mal organitzada, – en detriment del benestar de les persones usuàries- , i en tercer lloc, aquests factors influiran negativament en les necessitats de les ciutats, la competitivitat del territori i el seu desenvolupament econòmic”.
Per aquest motiu, els grups municipals han acordat reclamar a la Generalitat i a RENFE millores immediates en la freqüència horària entre Reus-Tarragona i Barcelona, a més d’una millor qualitat dels combois. També exigiran inciar els tràmits per a que les mercaderies deixin de passar per la línia de costa i per a impulsar una nova connexió amb la línia d’alta velocitat que estableixi el temps entre Tarragona – Barcelona en 45 minuts com a màxim. Per últim, exigiran al govern autonòmic la implantació immediata del sistema tren-tramviari al Camp de Tarragona, i al Ministeri de Foment que el tren d’Alta Velocitat Low Cost (AVLO) s’aturi a Tarragona.