A partir d’aquest dilluns, algunes zones de Catalunya passaran a la fase 2 i això portarà canvis a les residències de gent gran. S’hi permetran les visites de familiars, però només en els centres sense cap cas de Covid-19 o en els centres que tinguin ben delimitats els casos positius en zones separades.
El departament ha fet una classificació de les residències per a gent gran, de persones dependents o amb problemes de salut mental. Segons aquesta classificació, ara mateix hi ha 472 residències sense cap cas positiu actiu de coronavirus que s’han definit com “verdes”. Les residències classificades de color “carbassa”, que tenen encara algun cas actiu de coronavirus però que estan perfectament segmentats i controlats en zones diferenciades són 392. Per últim hi ha 87 residències classificades com a “vermelles” perquè encara presentes casos de risc que podria generar un nou brot de la Covid-19.
En aquests moments hi ha 753 persones que vivien en residències i que van tornar a casa dels seus familiars en l’inici de la pandèmia. Ara, aquestes persones podran tornar a les residències que estiguin classificades de color verd. Abans de fer-ho s’haurà d’acreditar amb un test PCR que no tenen la Covid-19.