Categories: Tarragona

La premsa de Madrid s’interessa per Tarragona com a destí turístic i enològic

Tarragona Turisme i la Denominació d’Origen Tarragona han presentat aquest dimecres a Madrid la campanya de promoció turística “Tarragona, emoció mediterrània” en un acte dirigit a una trentena de mitjans especialitzats i generalistes a la terrassa de The Principal Madrid Hotel. La campanya té com a objectiu posicionar la ciutat de Tarragona com a destinació turística per visitar durant tot l’any, pel bon clima i per l’oferta d’activitats. A l’acte hi han assistit l’alcalde de Tarragona i president del Patronat Municipal de Turisme, Pau Ricomà, el president de la DO Tarragona, Vicenç Ferré, i la Coordinadora del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Joana Conesa.

La presentació ha servit per exposar els principals atractius turístics d’una ciutat que, amb més de 2.000 anys d’història, conserva bona part d’aquest llegat històric. Especialment de l’important paper que va tenir als temps de l’Imperi Romà, quan Tarragona va arribar a ser la capital de província més gran. El conjunt arqueològic de l’antiga Tàrraco, amb l’Amfiteatre, el Circ o l’Aqüeducte de les Ferreres, en són una mostra i formen part del catàleg de béns Patrimoni de la Humanitat de la Unesco de la ciutat, al costat dels castells i la dieta mediterrània.

Al patrimoni mundial, s’hi afegeixen els 15 quilòmetres de costa amb 10 platges i cales de sorra fina, daurada i amb aigües cristal·lines de la Mediterrània. A més, la Mediterrània també és responsable del clima suau que es pot gaudir a Tarragona durant la major part de l’any, així com del caràcter obert i acollidor dels habitants, fet que converteix la ciutat en un gran espai lúdic, festiu i cultural al aire lliure, amb impressionants espais naturals i indrets amb encant com el barri mariner del Serrallo. Tot acompanyat de la cuina del mar i de la terra, on no hi falten la gamba vermella, el peix blau -amb denominació d’origen protegida- o el romesco, el plat típic dels pescadors. Amb tots aquests atractius, Tarragona es presenta com la destinació ideal per a un city break des de la capital madrilenya, amb la qual està connectada a tan sols 2,5 hores amb tren d’Alta Velocitat.

Durant la seva intervenció, l’alcalde i president del Patronat Municipal de Turisme, Pau Ricomà, ha subratllat que “som una ciutat relativament de proximitat, estem a només dues hores i mitja gràcies a l’alta velocitat. Estem convençuts que Tarragona té moltes experiències per oferir als ciutadans de Madrid perquè disposem d’una àmplia oferta cultural, gastronòmica i patrimonial. El clima ens acompanya, és suau durant tot l´any, i Tarragona és una destinació ideal per a una escapada o per gaudir d’unes vacances enriquidores, allunyats de platges massificades, envoltats d’un meravellós entorn natural i submergits en una ciutat Patrimoni de la Humanitat banyada pel Mediterrani. Tarragona té un barri marítim tradicional que és ensenya de la ciutat i som una de les poblacions emblema dels castells. Visitar Tarragona, bressol dels romans, és una experiència única pel seu passat, present i futur”.

Per la seva banda, el president de la DO Tarragona, Vicenç Ferré, ha posat de relleu que la denominació d’origen vol potenciar l’enoturisme i les visites als cellers, per la qual cosa la seva aposta aquest any és “promocionar diferents propostes que construeixen un relat enoturístic destinat al visitant i així potenciar el consum de vi català, un actiu per al turisme a la Costa Daurada”.

La coordinadora de Tarragona Turisme, Joana Conesa, ha destacat el caràcter amigable d’una ciutat “petita, abastable, amb més de 2.000 anys d’història i l’única ciutat a Catalunya declarada Patrimoni de la Humanitat de la Unesco”. I ha afegit que Tarragona acull festivitats i esdeveniments per a tots els gustos, des de Tarragona Sona Flamenc a jornades gastronòmiques com Tarraco a Taula, l’Embutada o les jornades del romesco, passant per Tàrraco Viva, Sant Magí i Santa Tecla o el Nadal.

Conesa també ha subratllat que, atesa la bona comunicació i les infraestructures, Madrid és un mercat prioritari. Per això, per a la campanya “Tarragona, emoció mediterrània”, el Patronat Municipal de Turisme ha contractat diferents suports publicitaris exteriors a la capital situats a 18 centres comercials, 375 pantalles a 15 cinemes, 290 pantalles exteriors situades en carrers cèntrics i en zones comercials, així com a 16 estacions de metro de la ciutat.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

La Biblioteca Carles Morató de Solsona convoca el novè Concurs de punts de llibre

Com cada any, la Biblioteca Carles Morató de Solsona materialitzarà la commemoració del seu aniversari…

4 hores fa

Carla Foix es proclama Subcampiona de Catalunya Juvenil de Tennis

La cinquena prova puntuable de la Copa Catalunya Juvenil de Tennis ha finalitzat amb un…

4 hores fa

El Centre Cultural de Mollerussa acull una xerrada sobre el dol en nens i joves

L’Ajuntament de Mollerussa, a través del Servei de Suport al Dol de Ponent, ha organitzat…

4 hores fa

Salvador Illa: “Catalunya no ha estat mal governada en els últims 10 anys, sinó que no ha estat governada”

Arribem a l'equador de la campanya electoral i els partits polítics tenen clar que ara…

4 hores fa

L’APT reforça la col·laboració amb la Generalitat per millorar la qualitat mediambiental a Tarragona

El Port de Tarragona estreny la col·laboració amb la Generalitat de Catalunya per millorar la…

4 hores fa

Obre les portes la segona edició del Vide Dressing Primavera a La Massana

Bona afluència de públic durant la primera jornada d’aquesta nova edició del Vide Dressing, el…

4 hores fa

Esta web utiliza cookies.